حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/02/29 | 2024/05/18

Logo

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان:

صف موتورسواران ورزشکار از قانون‌شکنان جداست

صف موتورسواران ورزشکار از قانون‌شکنان جداست

رئیس کل دادگستری هرمزگان در بازدید از پيست موقت ورزش موتورسواری در شرایط ناایمن و خطرناک پدیده ای اجتماعی است و بدترین نوع رویارویی با پدیده‌های اجتماعی، رها کردن آن‌ها به حال خود است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی دادگستری استان هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان به همراه مدیر کل ورزش و جوانان استان و معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان از پيست موقت موتورسواری بندرعباس بازدید کرد. 

مجتبی قهرمانی در این بازديد گفت: موتورسواری ناایمن و حادثه‌آفرین در این پیست غیر استاندارد به عنوان یک چالش جدی در شهر بندرعباس مطرح است که نیازمند چاره اندیشی فوری است. 

وی افزود: با توجه به علاقه‌مندی جوانان به ورزش موتورسواری ضرورت دارد مسئولان امر با تأمین امکانات، شرایط را برای انجام ورزش سالم فراهم کنند. 

وی با بیان اینکه باید صف موتور سواران ورزشکار از قانون‌شکنان جدا شود، تأکید کرد: ورزش موتورسواری در شرایط ناایمن و خطرناک و حضور چند هزار نفر ورزشکار و تماشاچی در این نقطه از شهر بندرعباس، پدیده‌ای اجتماعی است و بدترین روش رویارویی با پدیده‌های اجتماعی رها کردن آنها به حال خود است. 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: وظيفه دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری بندرعباس این است که زيرساخت های لازم را برای ورزش موتور سواری آماده کنند. 

وي ادامه داد: دستگاه قضایی استان اين موضوع را به صورت جدی از طريق استانداری هرمزگان، شهرداری بندرعباس، اداره کل ورزش و جوانان، اداره راه و شهرسازی و سازمان حمل و نقل پيگيری خواهد کرد تا در صورت امکان در همين پيست موقت و در غیر این صورت در محلی دیگر، مکانی مناسب در اختيار هيئت اتومبيل رانی و موتورسواری استان قرار گيرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: مکان جديد بايد يک پيست مناسب، استاندارد و شکيل به همراه زیرساخت های رفاهی و بهداشتی لازم و در شأن ورزشکاران و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی را داشته باشد.

قهرمانی بیان کرد: موضوع ديگری که بايد پيگيری شود رعایت الزامات قانونی از سوی موتور سواران است و بر این اساس، هيئت موتور سواری و اداره کل ورزش و جوانان باید کارگروهی را تشکيل دهند تا در خصوص چالش‌ها و موانع قانونی از جمله موضوع صدور گواهينامه ورزشکاران و وجود مستندات قانونی برای تردد موتورهای مورد استفاده این افراد تصميم‌گيری شود.

وی افزود: نتيجه اين بررسی ‌ها باید بعد از تعيين و تکليف، در شورای تأمين و دادستانی مرکز استان بررسی شود تا ضمن اتخاذ راهکار قانونی، ورزشکاران موتور سوار دغدغه رفت و آمد به پيست و برگزاری تمرين و مسابقات را نداشته باشند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین گفت: موتورهای موجود بايد شناسایی و شناسنامه دار شوند تا بتوانند صرفاً در حوزه ورزش رسمی مربوطه مورد استفاده قرار گیرند و از آن دسته از موتورهایی که راکبین آن‌ها در سطح شهر برای امنيت مردم مزاحمت ايجاد می‌کنند متمایز شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از