حالت تاریک

امروز : جمعه, 1403/02/14 | 2024/05/03

Logo

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خبر داد:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: بنا بر اطلاعیه سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه‌های بارشی، یک سامانه جدید وارد استان شده که بخش‌هایی از استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

وی افزود: این سامانه تا اواخر وقت پنجشنبه هفته جاری در سطح استان فعال خواهد بود و به موجب آن شاهد رگبار باران و رعد و تگرگ خواهیم بود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: منطقه اثر این سامانه شهرهای بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، حاجی آباد، رودان، بشاگرد، میناب و قشم خواهد بود. 

وی ادامه داد: بر اثر فعالیت این سامانه شاهد بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل ها، جاری شدن روانآب، خسارت به سازه‌های موقت به دلیل تند باد لحظه‌ای، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت در مناطق ساحلی به دلیل وقوع تند باد لحظه‌ای خواهیم بود. 

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود با توجه به بالا بودن آب رودخانه‌ها با تاکید بر بشاگرد و حاجی آباد از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها اجتناب و از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع پرهیز شود همچنین باید از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها اطمینان حاصل کرده و تمهیدات لازم در مناطق ساحلی با توجه به وقوع تند باد لحظه‌ای و احتمال خسارت اندیشیده شود. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از