حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

عطر شهدا فضا را معطر کرده است؛

شیعه و سنی هرمزگان به استقبال شهدا آمدند

شیعه و سنی هرمزگان به استقبال شهدا آمدند

سراسر هرمزگان چه مناطق شیعه‌شین و چه مناطقی که اهل سنت حضور دارند همه و همه استقبال پرشور از شهدا دارند و دریادلان این خطه از جنوب یکی خواهر شهید، یکی برادر، یکی مادر و دیگری برای شهید گمنام پدری می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ این روزها هرمزگان عطر و بوی خاصی به خود گرفته و این استان میزبان پنج شهید خوش نامی است که حضرت زهرا (س) نگاه ویژه‌ای به آنها داشته و برایشان خوب مادری می‌کند.

شهدای گمنامی که در ایام شهادت بی‌‌بی‌ دوعالم به هرمزگان آمده‌اند تا فضای این استان را معنوی و آسمانی کنند و چه زیبا مادران این خطه از خلیج فارس آغوششان را برای این شهدای عزیز باز کرده و برای آنان خوب مادری می‌کنند.

مادری در گوشه ایستاده و می‌گوید ناراحت نباش فرزندم اگر مادر و خواهرت نیستند تا مراسم تشییع تو برای تو  شیون کنند من و بانوان هرمزگانی مادر و خواهر تو می‌شویم احساس غربت نکنی و دلت نگیرد ما همه در کنار تو هستیم و آرمان‌های تو را ادامه می‌دهیم.

 

 

شیعه و سنی هرمزگان به استقبال شهدا آمدند

این مادر که از کنار چشمانش اشک سرازیر می‌‌شود ادامه می‌دهد «تو و همرزمانت به حجاب و عفاف تأکید کرده‌اید؛ شرمنده‌ام... ما با پوشش کامل خود راه تو را ادامه می‌دهیم».

 

شیعه و سنی هرمزگان به استقبال شهدا آمدند

مادری دیگر با عکس سردار سلیمانی به مراسم تشییع شهدا آمده و می‌گوید فرزندم به کوری چشم دشمنان با عکس فرمانده‌ات آمده‌ام تا همه بدانند ما ادامه دهنده راه تو و همرزمانت که آزادی از دست مستکبرین عالم است هستیم.

مادر شهید خلیل تختی‌نژاد، شهید مدافع حرم استان هرمزگان نیز با در دست داشتن عکس فرزندش به مراسم تشییع شهدا همیشه می‌آید و شاید با خود زمزمه می‌کند «ای شهید آسمانی همان‌گونه که برای خلیلم مادری کردم برای تو نیز مادری می‌کنم سلام مرا به پسرم برسان».

یادگاران هشت سال دفاع مقدس هر بار که شهدای گمنام را به هرمزگان می‌آورند حالشان به گونه‌ای دیگر منقلب می‌شود؛ یاد روزهایی می‌افتند که همرزمانشان را یکی پس از دیگری در میدان حق علیه باطل از دست می‌دادند و آنها در حسرت نوشیدن شربت شهادت مانده‌اند.

ما می‌دانیم که جانبازان و ایثارگران مانده‌اند تا حقایق جبهه‌ها را برای ما بازگو کنند؛ اما خودشان دلشان آرام ندارد و در حسرت شهادت هستند و چه خوب برای شهدای گمنام برادری می‌کنند و در مراسم شهدا سنگ تمام می‌گذارند.

در میان جمعیتی که برای تشییع شهدا آمده‌اند حضوردهه هشتادی و نودی پررنگ است و کودکی سه ساله‌ای که با پدر و مادرش به مراسم استقبال و تشییع شهدا آمده با لحن کودکانه خود چه زیبا می‌گوید عمو شهید به شهر ما خوش آمدی؛ چقدر قشنگ است که حب به شهید و شهادت از کودکی درون دل فرزندان این مرز و بوم جاری است.

علی ای حال در سراسر هرمزگان چه مناطق شیعه نشین و چه مناطقی که اهل سنت حضور دارند همه و همه استقبال پرشور از شهدا دارند و دریادلان این خطه از جنوب یکی خواهر شهید، یکی برادر، یکی مادر و دیگری برای شهید گمنام پدری می‌کند و برای این شهدا سنگ تمام گذاشته‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از