حالت تاریک

امروز : جمعه, 1403/02/28 | 2024/05/17

Logo

امام‌جمعه بندرخمیر:

شهید مطهری یک مکتب است

شهید مطهری یک مکتب است

امام جمعه شهرستان بندرخمیر گفت: شهید مطهری، نه یک فرد بلکه یک مکتب، گفتمان و یک جریان بود که می‌توانست و می‌تواند برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه باشد.

حجت‌الاسلام شعیب صالحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به مناسبت روز معلم اظهار داشت: یکی از شریف‌ترین شغل‌ها که نزد خدا درجه رفیعی دارد به انبیا خود خطاب کرده و در جامعه نیز اثرگذار است معلمی است.

وی با بیان اینکه اولین معلم خود خدا است، افزود: این شغل از جایگاه ویژه برخوردار است که می تواند در جامعه تصمیم سازی کند و شاگردانی را پرورش دهند که تاریخ را تغییر دهند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: در انقلاب اسلامی شخصیت‌های فراوانی برای پیشرفت و توسعه و آبادانی کشور تلاش کردند و در این میان شخصیتی مانند استاد شهید مطهری معلمی بود که اندیشه‌های ناب اسلامی را نه تنها به دانشجویان و طلاب بلکه به تمامی افراد جامعه که جویای دانش هستند، آموخت.

حجت‌الاسلام صالحی ابراز کرد: شهید مطهری، نه یک فرد بلکه یک مکتب، گفتمان و یک جریان بود که می‌توانست و می‌تواند برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه باشد تا مفاهیم و ارزش های اسلامی و انقلابی را به زبان گویا و ساده و گاه بصورت تخصصی بیان دارد.

 وی با بیان اینکه هم امام راحل عظیم‌شأن (ره) و هم رهبر حکیم انقلاب، یکی از اصلی‌ترین‌ ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری را بصیرت دانسته‌اند، و گفت: بصیرت به معنای قدرت شناخت و تشخیص پدیده‌های سیاسی اجتماعی، توانمندی در تحلیل صحیح آن پدیده‌ها و موضع‌گیری درست و اقدام بهنگام در مواجهه با آن به نفع جبهه حق است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خمیر عنوان کرد: در مسیر تمدن نوین اسلامی تربیت نسل آشنا با معارف و مبانی اسلام ناب محمدی یک ضرورت است و مقام معلم بیشترین نقش را در این گذر ایفا خواهد کرد.

 حجت‌الاسلام صالحی با توضیح اینکه تخلّق معلم به الگوی شخصیت بصیرت‌مدار شهید مطهری برای آینده جامعه ما اهمیت دارد، افزود: معلم، باید امانت دار اذهان آماده و پذیرنده در کلاس تعلیم و آموزش خود باشد و در نگاه دینی آموزگار از آنجایی که جانشین انبیاء الهی است فقط مسئولیت علم آموزی را ندارد بلکه وظیفه تحکیم باورها و راسخ نمودن همت‌ها برای پیشبرد اهداف توحیدی را دارد و مهمترین آن روشنگری نسبت به رسالت سنگینی که نسل آینده بر دوش خود خواهد گرفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از