حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/04/14 | 2024/07/04

Logo

در بندرعباس برگزار شد؛

سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم

سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم

سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به مدت دو روز در بندرعباس درحال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، صبح امروز سوم بهمن‌ماه سال جاری در سالن اجتماعات فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد.

این کنفرانس بین‌المللی به مدت دو روز در بندرعباس برگزار شد.

ثبت ۲۸ رکورد در سخت‌ترین شرایط در سال جاری 

عطاالله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در مراسم افتتاحیه این کنفرانس با بیان اینکه شرکت فولاد هرمزگان در سال گذشته با تلاش همه همکاران، موفق شدد ۳۶ رکورد ثبت و از ظرفیت اسمی تولید عبور کند، گفت: امسال نیز با ثبت ۲۸ رکورد در سخت‌ترین شرایط در حوزه تولید صادرات و افزایش درآمد رکورد خوبی به ثبت رسیده است.

وی تأکید کرد: اینکه امروز شاهد ثبت رکوردها پشت سر هم هستیم نتیجه بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید صنعت فولاد در جهان است.

معروفخانی به پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی ۳۰ پروژه در شرکت فولاد هرمزگان اشاره و تأکید کرد: با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید درصدد ارتقای بهره‌وری در شرکت فولاد هرمزگان هستیم.

 مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه درصددیم تا به اولین فولاد سبز در ایران دست یابیم، افزود: با کاهش مصرف گاز به دنبال کسب موفقیت‌های بزرگی هستیم.

معروفخانی ضمن تشریح اهداف کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، توسعه صنعت فولاد کشور را از اهداف این کنفرانس عنوان و تصریح کرد: تاکنون استقبال خوبی از سوی مدیران صنعت فولاد اساتید و استادان دانشگاه برای برگزاری هر سه کنفرانس فولادسازی در کشور بوده‌ایم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان به تاثیرگذاری بسیار برگزاری این کنفرانس توسط شرکت فولاد هرمزگان در توسعه صنعت فولاد و آهن کشور اشاره و اظهار امیدواری کرد: برای تولید محصولات فولادی کیفی در ایران گام‌های اساسی برداشته شود.

صنعت فولاد باید در ۲۵ سال آینده کربن تولیدی خود را به صفر برساند

 علیرضا کاظمی نیز در این کنفرانس، ضمن ارائه  مقاله خود با عنوان «حرکت به سمت فولاد سبز» گفت: در سومین کنفرانس شاهد ارائه مقاله‌های متعدد در زمینه فولاد سبز هستیم و این مهم نشان می‌دهد موضوع فولاد سبز در ایران و جهان از اهمیت بالایی برخوردار است. در این کنفرانس نیز پژوهشگران از ابعاد مختلف این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌اند.

معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی شرکت‌های مطرح فولادی و نیز معاهدات بین‌المللی، انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ باید به صفر برسد. در همین راستا صنعت فولاد با سهم ۲۶ درصدی از انتشار کربن باید از روش‌ها، مواد اولیه و تکنولوژی‌هایی که به کاهش میزان انتشار کربن بینجامد، استفاده کند.

وی افزود: در حال حاضر چین بالغ بر ۵۰ درصد فولاد جهان را با استفاده از روش کوره بلند تولید تولید می‌کند که در این روش گازهای گلخانه‌ای بیشتری در مقایسه با دیگر روش‌های مرسوم تولید فولاد ازجمله قوس الکتریکی تولید می‌شود. از این رو، چین برنامه‌ جایگزینی روش قوس الکتریکی و استفاده از قراضه فولادی را با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را در دست اقدام دارد.

معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد با اشاره به اینکه ‌اکنون شرکت‌های بزرگ فولادی جهان در کشورهایی همچون ژاپن و مکزیک، پروژه‌های بسیاری در حوزه تولید فولاد سبز تعریف کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها به دنبال تحقق این مهم با به‌کارگیری تکنولوژی‌های روز تولید هستند. با این وجود اگرچه ممکن است با توجه به هزینه بالای تامین هیدروژن و کم بودن میزان تولید آن، برخی از طرح‌ها و تکنولوژی‌های موجود برای کاهش انتشار کربن صرفه اقتصادی نداشته باشند؛ با این حال ممکن است در آینده با کاهش برخی نهاده‌ها همچون هزینه انرژی، قیمت هیدروژن نیز کاهش پیدا کند و به دنبال آن تولید فولاد سبز محقق شود.

کاظمی در پایان عنوان کرد: با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های جدید، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه های تولید اتفاق می‌افتد و امیدوار هستیم سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، زمینه‌ساز توسعه هرچه بیشتر صنعت فولاد در حوزه تکنولوژی و حرکت به سمت تولید فولاد سبز شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از