حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

سومین اجلاس مجمع بسیجیان استان هرمزگان برگزار شد

سومین اجلاس مجمع بسیجیان استان هرمزگان برگزار شد

سومین اجلاس مجمع بسیجیان استان هرمزگان به همت ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه امام سجاد (ع) برگزار در بندرعباس شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، سردار کفیل در این اجلاس با بیان اینکه موضوع فلسطین که با سومین اجلاس مجمع بسیجیان عجین شده، مهم‌ترین موضوع روز جهان اسلام است، پیروزی مجاهدین در عملیات طوفان الأقصی را تبریک گفت و اظهار کرد: عمق این عملیات به معنای واقعی مکتوب نشده و قسمتی آشکار است که حرکت دیوانه‌وار صهیونیست‌ها را شاهدیم و آنها در جنگیدن با اطفال، بیمارستان‌ها و مراکز سکونت مردم آن هم با تمام تکنولوژی که در نظر گرفته‌اند یک حرکت نظامی و تعریف شده صحنه رزم دنیا نیست؛ بلکه یک حرکت دیوانه‌واری ناشی از شکست دشمن است، شکستی که دشمن را به تحیر واداشته است و شکستی که دشمن را در شرایطی قرار داده که با عقلانیت به معنای واقعی حرکت نمی‌کند.

وی افزود: اینکه رژیم کودک‌کش صهیونسیتی بعد از شکست در عملیات طوفان الأقصی اعلام کردند که این جنگ تحقیر کامل ارتش ما بود و به معنای واقعی شکست خوردیم.

سردار کفیل اذعان داشت: از طرفی رژیم موقت صهیونیستی یک کشور مستقل و شکل‌گرفته اشغالگر نیست و این غده سرطانی دنیای غرب و استکبار را نمایندگی می‌کند.

رئیس مرکز هماهنگی هم‌اندیشی سازمان بسیج تصریح کرد: رژیم منحوس صهیونیستی به معنای واقعی متکی به قدرت‌های خارجی هستند و به معنای واقعی متکی به آمریکا هستند هرچند که در سیاست‌گذاری هیئت حاکمه آمریکا نقش اساسی دارند و به معنای واقعی به دنیای غرب، انگلستان و فرانسه و آلمان نیازمند هستند.

وی گفت: شما می‌بینید از همان روزهای اول برای حضور در این صحنه واژگون شده، صحنه‌ای که وزیر آمریکایی اعلام کرد ما وقتی که وارد شدیم در منطقه اشغالی، همه چیز به‌هم‌ریخته بود و این قوت دیر به داد آنها می‌رسد؛ لذا اگر مقداری طوفان الاقصی ادامه پیدا می‌کرد قطعا آسیب غیرقابل‌جبران که هیچ، قطعاً آسیب جدی بود و فاکتورهای متعددی برای غیرقابل‌ترمیم بودن این آسیب می‌توان نام برد.

وی ادامه داد: ناکارآمدی سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را شاهد بودیم، خودشان نگاه پیشرفته به دستگاه اطلاعاتی خود داشتند و هیمنه‌ای را برای خود در جهان ایجاد کرده بودند که فروریخت. ابزاری را که رژیم موقت صهیونیستی در جمع‌آوری اطلاعات به کار برده بودند در برابر تونل‌های مجاهدین فلسطینی فروریخت و این رژیم منحوس به معنای واقعی امنیتی متولد شد و در حوزه امنیتی به‌صورت ویژه، برنامه‌ریزی کردند؛ اما آسیب دیدند و غیرقابل‌ترمیم است.

کمیل اذعان داشت: قدرت ارتش و اعتماد به ارتش به لحاظ قدرتی که ایجاد کرده بود یک اعتماد اساسی داشت و اسرائیل ارتش چهارم جهان را داد؛ اما شاهد بودیم که هواپیمای خود را با گریدر جابه‌جا کردند.

وی گفت: ارعاب روانی و جنگ رسانه‌ای اسرائیلی‌ها، این صحنه نیز باز آسیب دید و دچار شکست جدی شد و امروز می‌بینیم در صحنه جهانی چه چیزی دارد رقم می‌خورد و با فروپاشی ستون‌های قدرت، شاهد روزگار کنونی اسرائیلی‌ها هستیم.

رئیس مرکز هماهنگی هم‌اندیشی سازمان بسیج افزود: حجم بمب‌های تخلیه شده بر سر مردم مظلوم فلسطین چندین برابر بمب اتم است؛ اما باید بدانند جنگیدن منتج به پیروزی مؤلفه‌هایی دارد و شکست نیز همین‌گونه است که شاهد آن هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده امام جمعه بندرعباس نیز در این اجلاس گفت: نکته اولی که هیچ وقت نباید فراموش کنیم و بسیج هم مخاطب اصلی آن است مبتنی بر بیانه گام دوم انقلاب است، مسئولیت گام دوم انقلاب بر دوش بسیج است، چون بسیج کارش این است که هر جایی کار زمین مانده را تمام کند.

پی افزود: باتوجه به گذشت چند سال از بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب نباید این بیانیه فراموش شود، و تمام این بیانات باید تبدیل به برنامه عملیاتی شود و دستگاه های اجرایی باید هر سال یکی از مستندات فعالیت هایشان برنامه گام دوم باشد.

امام جمعه بندرعباس گفت: دومین مسئله و رسالتی که امروز به عهده بسیجیان است، مسئله تمدن‌سازی نوین اسلامی است، با توجه به این که مقام معظم رهبری فرمودند که ما به قله نزدیک شده‌ایم، شما شاهد تحولات عظیمی در منطقه هستید که قلوب ملت‌های مسلمان و غیر مسلمان به این سمت معطوف شده است.

عبادی‌زاده ادامه داد: تمدن نوین اسلامی دقیقا نقطه ثقلش، بنا بر آن چه که در عقبه تاریخی خودمان داریم در منطقه شامات شامل سوریه، لبنان، اردن، فلسطین اشغالی) می‌باشد، جهش تمدنی ما محسوب می‌شود.

وی گفت: بعد از دوران رنوسانس غربی‌ها برای این که مسلط شوند بر جهان منطقه غرب آسیا و دنیای آن روز وارد شدن به این منطقه و رژیم جعلی صهیونیستی را کاشتند و رئیس جمهور امروز آمریکا در آن زمان که جزء سناتورهای مجلس سنا بود، گفت اگر ما اسرائیل را امروز نداشتیم باید تأسیس می‌کردیم، حالا که داریم باید حفاظتش کنیم، 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: دلیل این خواسته غربی این بود که آگاهی کامل دارند که قافیه را در این منطقه باخته‌اند و قدرتشان را از دست خواهد داد چون تمدن نوین اسلامی در آین منطقه شامات شکل خواهد گرفت. برای تمدن سازی ایرانی‌ها هم عقبه قبل از اسلام را دارند و هم بعد از اسلام، نگاهتان به جنگ غزه نگاه به یک جنگ معمولی بین فلسطینیانی که سرزمینشان اشغال شده است و رژیم غاصب صهیونیستی که برای بقا دارد می‌جنگد، نباشد، جنگ امروز یک جنگ تمدنی است شما دارید می‌بینید دل‌های جهان به این سمت و سو می‌آید، دولت‌های اسلامی در یک شرایط سختی قرار گرفته‌اند، اما ملت‌ها کنار ما هستند و ما هم همگام با ملت‌ها جلو می‌رویم تا شاهد تمدن نوین اسلامی شویم.

وی گفت: نقش بسیج و رسالت بسیج در تشکیل این تمدن نوین اسلامی بسیار زیاد و اساسی است و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم در بحث اقتصاد دریامحور غافل نباشیم، سهم خودمان را اینجا باید داشته باشیم ، بخش های مهمی که مربوط به فرهنگ مردم ساحل نشین می‌باشد باید بهش بپردازیم و در بخش هایی که در حوزه اقتصادی است بسیج هم در کنار دولت مردمی قرار بگیرد و هرجایی که نیاز به مساعدت بسیج است در کنارشان می‌آید و کارهای زمین مانده بسیج از روی زمین بر می‌دارد.

سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در این اجلاس اظهار کرد: امروز مجمع بسیجیان استان هرمزگان، میدان‌دار این عرصه است که دغدغه‌مندان عزیز و نخبگان دانشگاهی، متنفذین و همه بزرگواران که دغدغه پیشرفت و تعالی این نظام خصوصاً استان سرافراز هرمزگان را دارند گرد هم جمع بشوند و با یک خرد جمعی و با یک کار علمی بتوانند نیازهای مهم این استان را و اولویت‌های اثرگذار در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و همه مسائلی که مورد نیاز مردم این سرزمین الهی است را با یک خرد جمعی و کار علمی به آن بپردازیم.

وی افزود: این مقدمه‌ای است برای رفع مسائل و دغدغه‌های مردم بالاخص در حوزه تعالی معنوی و بصیرتی و فرهنگ دینی ما و مسائل اقتصادی و معیشت و دغدغه‌هایی که برای مردم عزیز و جوانان این سرزمین و مرز و بوم خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از