حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری:

سند کاهش خطر حوادث و سوانح بررسی شد

سند کاهش خطر حوادث و سوانح بررسی شد

مدیرکل بحران استانداری هرمزگان گفت : با توجه به وضعیت خاص استان و بر اساس برنامه ملی کاهش خطر حوادث و سوانح، جلسه بررسی مطالعات سند استانی کاهش خطر حوادث برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»، به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان ؛ مهرداد حسن‌زاده در جلسه شامگاه یکشنبه کارگروه بررسی مطالعات سند استانی پیرامون کاهش خطر حوادث اظهار کرد: با توجه به وضعیت خاص استان هرمزگان و براساس برنامه ملی کاهش خطر حوادث و سوانح با مشارکت دستگاه‌های مسئول این برنامه تهیه شده است.

مدیرکل بحران استانداری هرمزگان به اهداف مورد نظر در این طرح اشاره کرد و افزود: اهداف این طرح شامل ارائه برنامه‌ها و اقدامات مربوط به کاهش خطر و حوادث، پیش‌بینی و پیگیری کاهش خطر حوادث و سوانح در تمامی ابعاد است.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از اهداف این طرح، مدیریت یکپارچه و هماهنگ، تحقق تصمیم سازی، تصمیم گیری و سیاست‌گذاری در راستای افزایش تاب‌آوری و تحقق جامعه محوری مدیریت بحران خواهد بود.

حسن‌زاده به خدمات مورد انتظار در این طرح نیز اشاره و تصریح کرد: خدمات مورد انتظار در طرح نیز شامل شناسایی و اولویت بندی مخاطرات به تفکیک شهرستان، شناسایی آسیب‌پذیری‌ها اعم از آسیب پذیری‌های فیزیکی و کالبدی، اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی است.

وی در ادامه گفت: بر اساس برآوردها باید آسیب‌پذیری‌های بحران ساز مشخص و اولویت بندی شوند و در برنامه و اقدامات ارائه شده در این سند محور اولویت بندی‌ها قرار گیرد.

گفتنی است این برنامه برای نخستین بار در سطح استان تهیه شده است تا فرآیند پیش بینی، پیشگیری و کاهش خطر حوادث و سوانح استان از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از