
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تأمین اجتماعی هرمزگان، عبدالنبی سبیلی مدیر بازرسی و رسیدگی به شکایات مدیریت درمان تأمین اجتماعی هرمزگان با اشاره به راهاندازی سامانه شکایات و سوت زنی سازمان گفت: مطابق قانون هر فعل و ترک فعلی که موجب خسارت به بیتالمال یا حقوق عامه مردم شود فساد است که مواردی چون تقاضای رشوره، کلاه برداری، اختلاس، تبانی و رفتارهای سوء برخی از مصادیق فساد هستند.
وی افزود: برای مبارزه با فساد و پیشگیری از آن دستگاه ها و سازوکارهای مختلفی در سطح کشور و استان وجود دارد اما مبارزه جدی با فساد جز از طریق مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت نظارت اجتماعی ممکن نیست.برای فراهم کردن زمینه این مشارکت نهاد نطارتی تلاش میکنند با استفاده از فرایندها و سامانههای غیر حضوری برای همه مردم دسترس باشد.
مدیر بازرسی و رسیدگی به شکایات مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین سازمانهای کشور که در سه حوزه بیمهای، درمانی و فعالیتهای اقتصادی مشغول به خدمت است و به جز خدمات وسیع غیر حضوری بیش از ۲۰۰۰ نقطه تماس مستقیم با مردم دارد، گفت: برای مشارکت مردم برای مبارزه با فساد صفحهای ویژهای برای رسیدگی به شکایات و سامانه سوتزنی به آدرس https://bazresi.tamin.ir دارد. در بخش رسیدگی به شکایات بیمهشدگان میتوانند به صورت کاملا غیر حضوری شکایت خود را از فرآیندها و نحوه ارائه خدمات مرتبط با حوزه درمان را ثبت کنند که در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهد شد. همچنین در بخش سامانه سوت زنی این امکان وجود دارد تا برای ثبت کم کاری، تخلف یا فساد احتمالی که وجود دارد گزارش خود را به صورت ناشناس ارسال کنید.
سبیلی، در خصوص سامانه سوتزنی و اهمیت آن در جامعه بیان کرد: سوت زن به کسی گفته میشود که فاسدی را در بخش دولتی، عمومی و یا خصوصی اعلام و بابت این اقدام کاملا تحت حمایت نهادهای مربوطه قرار میگیرند بطوریکه فرد سوت زن با خیال راحت و بدون مشخص شدن هویت آن میتواند آن فساد را به اطلاع مراجع ذیربط برساند، این اطمینان را به مردم میدهیم که ما در اولین فرصت به بررسی موضوع، اصلاح امور و برخورد قاطع با متخلفین و حمایت از بیمهشدگان تأمین اجتماعی در استان هرمزگان انجام شود.
انتهای خبر/