حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

مرد میدان شدن برای خدمات‌رسانی؛

ساز اشتغال در جزیره هرمز کوک شد

ساز اشتغال در جزیره هرمز کوک شد

جزیره هرمز از جمله مناطقی به شمار می‌رود که دارای ظرفیت‌های فراوانی در بحث گردشگری است که بسیج سازندگی با حمایت از ساکنان این جزیره ساز اشتغال و اقتصاد را در آن منطقه کوک کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ هرمز جزیره‌ای رنگارنگ در میان آب‌های نیلگون خلیج‌فارس است که مانند یک تصویری زیبا از نقاشی خداوند بر روی زمین قرار دارد؛ خاک‌های رنگارنگ این جزیره هر بیننده‌ای را محو تماشای خود می‌سازد.

جزیره هرمز علاوه بر اینکه از روزگاران کهن با داشتن موقعیت راهبُردی منطقه‌ای مهم و ویژه به شمار می‌رفت در حال حاضر نیز علاوه بر اینکه از لحاظ سیاسی آن مهم بوده در بحث گردشگری نیز مستعد توجه ویژه است.

امروزه در سراسر دنیا از گردشگری و جذب توریسم از یک صنعت مهم اقتصادی یاد می‌شود و از این طریق کشورهای مختلفی که حتی نعمت‌های خدادادی و طبیعی برای جذب گردشگر ندارند با راه‌اندازی جزیره‌های مصنوعی و... به دنبال جذب هر چه بیشتر گردشگر هستند.

کشور عزیزمان ایران دارای مناطق بکر و طبیعی از لحاظ جذب توریست و گردشگر است که با ساماندهی و توجه به آن می‌توان در بحث اقتصاد تحول ایجاد کرد.

با رونق و حمایت از ساکنان جزیره هرمز می‌توان ساز اشتغال و اقتصاد را در آن منطقه کوک کرد

جزیره هرمز از جمله مناطقی به شمار می‌رود که دارای ظرفیت‌های فراوانی در بحث گردشگری است که با رونق و حمایت از ساکنان این جزیره می‌توان ساز اشتغال و اقتصاد را در آن منطقه کوک کرد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران یادواره 1500 شهید استان هرمزگان فرمودند: به جزایر اهمّیّت بدهید، جزایر واقعاً مهم هستند؛ هم از لحاظ امنیّتی، هم از لحاظ اقتصادی، هم از لحاظ تاریخی و من بالخصوص روی جزیره هرمز تکیه می‌کنم؛ اینجا جای مهمّی است. اگرچه مردمش واقعاً دچار مشکلات مادّی و مالی و مانند اینها هستند ــ بنده اطّلاع دارم ــ امّا خب جای خیلی مهمّی است؛ بپردازید به آنجا؛ هم مسئولین کشوری بپردازند، هم شماها به‌عنوان جریان‌های انقلابی حرکت کنید و بپردازید به این مجموعه‌ها. ان‌شاءاللّه که خداوند همه شما را موفّق و مؤیّد بدارد.

به دنبال سخنان گهربار معظم له ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف برای رونق جزیره هرمز وارد میدان خدمات‌رسانی شده‌اند و به دنبال تحول‌آفرینی در این جزیره راهبُردی هستند؛ یکی از آن‌ها بسیج سازندگی است که با شناسایی طرفیت‌ها و با اعطای وام از اشتغال و گردشگری جزیره هرمز حمایت کرده است.

در میان چند کارآفرین هرمزی رفته‌ایم تا از برکات بسیج برای رونق کسب‌وکارشان برای ما بگویند.

بسیج سازندگی وعده‌های خود را عملی کرد

فرخنده بادروج، کارآفرین برتر صنایع‌دستی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بسیج سازندگی استان هرمزگان یک‌سری جاهایی را در جزیره هرمز شناسایی و با بازدیدی که از خانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی داشته‌اند قول مساعد دادند که برای تعاونی ما وام‌هایی عطا کنند تا بتوانیم کارگاه‌هایمان را گسترش دهیم.

بادروج با بیان اینکه بسیج سازندگی وعده‌های خود را عملی کرد، گفت: خوشبختانه به همه اعضای تعاونی که درخواست داشته‌اند وام تعلق گرفت و در بحث صنایع‌دستی، موتورهای سه‌چرخ، قایق‌های تفریحی و خانه‌های بوم‌گردی همگی به‌روز شدند و کسانی که وسیله‌ای نداشتند توانستند تهیه کنند و در حال رونق گردشگری و صنایع‌دستی جزیره هرمز هستیم.

صنایع‌دستی و گردشگری جزیره هرمز روزبه‌روز در حال پیشرفت است

وی خاطرنشان کرد: با حمایت و پشتیبانی ارگان‌های مختلف از جمله بسیج سازندگی صنایع‌دستی و گردشگری جزیره هرمز روزبه‌روز در حال پیشرفت است.

مهدی احمدی، صاحب‌خانه بوم‌گردی خنجی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با گرفتن وام از بسیج سازندگی تجهیزاتی از قبیل تختخواب، فرش، رنگ‌آمیزی، منبع آب و اقلام ریز دیگر برای رونق خانه بوم‌گردی خود گرفته‌ام.

اشتغال آفرینی برای 10 نفر به‌صورت مستقیم

مجتبی درویشی، اهل و ساکن جزیره هرمز عنوان کرد: مزرعه ارگانیک سلیدون حدود 10 نفر به‌صورت مستقیم در مکان‌های مختلف مجموعه از آشپزخانه و سالن داری گرفته تا محل نگهداری حیوانات و آبیاری درختان مشغول به فعالیت هستند.

کارآفرین برتر هرمز با اشاره به بافت سنتی مجموعه سلیدون گفت: با وامی که از بسیج سازندگی گرفتیم توانستیم کپرها (خانه‌هایی از جنس برگ درخت نخل) را راه‌اندازی و تجهیز کنیم.

وی تصریح کرد: در مزرعه ارگانیک که از ماهی، میگو، مرغ و... تازه که توسط مجموعه پرورش داده می‌شود برای طبخ غذا استفاده می‌شود و این امر باعث جذب بیشتر گردشگر به این مجموعه شده است.

بسیاری از ساکنان جزیره با گرفتن وام از بسیج سازندگی توانسته‌اند برای خود شغلی ایجاد کنند

صالح هرمزی، دیگر جوان خوش‌ذوق جزیره هرمز در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: به ساخت عود علاقه فراوانی داشتم و بر حسب علاقه خود و نبود کلاس آموزشی در جزیره از طریق فضای مجازی آموزش ساخت عود را دیدم.

هرمزی مطرح کرد: بعد از آزمون و خطاهایی فراوانی که در این زمینه داشتم موفق به ساخت حرفه‌ای عود شدم و بعد از آن با گرفتن وام از بسیج سازندگی توانستم کارگاهی راه‌اندازی و تجهیز کنم و از این طریق امرار و معاش می‌کنم.

وی تأکید کرد: بسیج ساز اشتغال را در جزیره هرمز کوک کرده است و بسیاری از ساکنان جزیره با گرفتن وام از بسیج سازندگی توانسته‌اند برای خود شغلی را ایجاد کنند.

افشین اوج هرمز، اهل و ساکن جزیره هرمز تصریح کرد: درگذشته شغل بنده صیادی و روزگار خود را با گرفتن ماهی و میگو از دریا سپری می‌کردم؛ اما با کم‌شدن ماهی و میگو در دریا به شغل یخ فروشی روی آوردم.

این کارآفرین هرمز عنوان کرد: دو سال است که کارگاه یخ‌سازی راه‌اندازی کرده‌ام و از شغل خود راضی هستم و در کنار خود دو نفر دیگر نیز مشغول به کار شده‌اند.

انتهای خبر/
 
 
 
 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از