حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

مدیرکل شیلات هرمزگان خبر داد:

رهاسازی ۳۰ میلیون بچه‌ میگو در آب‌های هرمزگان

رهاسازی ۳۰ میلیون بچه‌ میگو در آب‌های هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: رهاسازی ۳۰ میلیون قطعه بچه‌میگو باهدف بازسازی ذخایر میگو در آب‌های هرمزگان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ به نقل از روابط‌عمومی شیلات هرمزگان، مسعود بارانی اظهار کرد: این بچه‌میگوها در وزن دو گرم و باهدف کمک به بازسازی ذخایر میگو در دریا رهاسازی شده است.

وی گفت: رهاسازی این تعداد بچه‌میگو و ماهی بومی در هرمزگان هم‌زمان با پنج استان کشور باهدف تولید و بهره‌برداری پایدار، بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان و تأمین امنیت غذایی در ساحل روستای دوربنی جزیره قشم انجام شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان به‌ویژه برای نسل آینده گفت: برای بازسازی ذخایر آبزیان اقداماتی شامل؛ عملیات ساخت سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سه شهرستان جاسک، بندر لنگه و قشم، ساخت و استقرار بالغ بر پنج هزار قطعه سازه زیستگاه مصنوعی در آب‌های استان و همچنین رهاسازی بیش از ۳۰ میلیون قطعه بچه‌میگو و ماهی بومی در هرمزگان است.

بارانی با اشاره به اینکه بچه‌میگوهای رهاسازی شده از گونه‌های بومی استان است، گفت: خوشبختانه عملیات رهاسازی بچه‌میگو پس از پنج سال توقف، با حمایت استانداری و سازمان شیلات ایران و تلاش‌های مجموعه شیلات از محل اعتبارات ملی ازسرگرفته شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: هدف از این رهاسازی، حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان در دریا و پشتیبانی از جامعه صیادی کشور است و هرمزگان در زمینه رهاسازی و بازسازی میگو در بین استان‌های دیگر پیشرو است.

جزیره قشم با وسعت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از تنگه هرمز به‌موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از