حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

رئیس جمهور در جمع مردم بندرعباس:

جزایر ایران هرگز از کشور جدا نخواهد شد

جزایر ایران هرگز از کشور جدا نخواهد شد

رئیس جمهور در جمع مردم بندرعباس گفت: جزایر خلیج‌فارس هرگز از کشور ایران جدا نخواهد شد و آنانکه نوشتند و گفتند باید جبران کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ آیت‌الله ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز در جمع مردم خونگرم و ولایت‌مدار بندرعباس گفت: استان هرمزگان در تاریخ خود، نماد مقاومت و ایستادگی است.

وی افزود: حضور مردم به ویژه هرمزگانی‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بسیار تأثیرگذار بود.

رئیس جمهور بیان داشت: قدردان تلاش مرزبانان هستیم، کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌دانند که حضور ایران در آب‌های منطقه امنیت‌ساز است، به همان میزان که حضور بیگانگان در این منطقه تهدید است.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: همواره بر تمامیت عرضی و مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه تاکید داریم و اعلام می‌کنیم این جزایر جزو جدایی‌ناپذیر خاک جمهوری اسلامی ایران است.

 کاهش آمار بی‌کاری در استان هرمزگان/استفاده از نیروی کار بومی اولویت مدیران استانی باشد

وی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهند با افزایش اشتغال در استانی با این حجم از ظرفیت، بی‌کاری در هرمزگان کاهشی محسوس داشته است

رئیسی با اشاره به اهمیت بومی‌گزینی، جذب نیروهای استانی را در اولویت دانست و گفت: به مدیران استانی توصیه می‌کنم در همه سطوح از نیروهای استانی و بومی استفاده کنید؛ نیروهای کارآزموده و مجرب استان آماده کار و تلاش هستند.

 استفاده از ظرفیت ساحلی ۹۰۰ کیلومتری هرمزگان برای ارتقای سیاست اقتصاد دریا

رئیس‌جمهور بیان داشت: این استان به دلیل ارتباط ۹۰۰کیلومتری با ساحل می‌تواند سهم بیشتری از سیاست اقتصاد دریا داشته باشد

وی افزود: صیادان، نقش بسیار مهمی در اقتصاد منطقه دارند؛ ساماندهی وضعیت صیادی با صدور مجوزها که در این دولت انجام شد، جزو مصوبات سفر بود که الحمدالله عملیاتی شد.

تولید هزار مگاوات برق در استان هرمزگان توسط دولت سیزدهم

رئیسی گفت: نیمی از تجارت کشور در استان هرمزگان انجام می‌شود و فعال شدن پایانه‌ها و بنادر در استان می‌تواند تجارت کشور را رونق دهد

رئیس جمهور تشریح کرد: از ابتدای دولت تا امروز هزار مگاوات برق تولید شده؛ این میزان تولید قبلا سابقه نداشته است. روند تولید برق همچنان ادامه خواهد داشت

وی گفت: ۱۴ هزار واحد مسکونی برای تحویل به متقاضیان آماده شده و ۱۱ هزار قطعه زمین آماده تحویل است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از