حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

ائمه جمعه هرمزگان:

انتخابات باید صحنه مسابقات خدمت باشد

انتخابات باید صحنه مسابقات خدمت باشد

ائمه جمعه هرمزگان گفتند: رئیس‌جمهور شهید الگویی ناب برای نامزدهای انتخاباتی در حوزه اخلاق هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ ائمه جمعه هرمزگان گفتند: رئیس‌جمهور شهید الگویی ناب برای نامزدهای انتخاباتی در حوزه اخلاق هستند.

انتخاب دولت شایسته‌سالار مدنظر قرار گیرد

 خطیب جمعه بندرعباس به شاخص‌های دولت اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در راستای دولتی تحول‌آفرین گام بردارد، یعنی گرفتار روزمرگی نباشد و در همه عرصه فعالیت و از تک‌بعدی پرهیز کند و پیشرفت متوازن در همه بخش‌های اقتصادی، فرهنگ اجتماعی به‌صورت یکنواخت کار کشور را پیش برد.

 عبادی زاده ادامه داد: گام خود را برای انتخاب دولت شایسته‌سالار برداریم و نه ستاد محور و بر اساس شایستگی و صلاحیت‌ها مناصب را واگذار کنیم و از رویه‌های غلط چشم‌پوشی کنیم.

 وی شاخصه مردمی‌بودن که رئیس‌جمهور شهید معنا کرد را ادامه دهیم و تأکید کرد: در میان مردم بودن، در جریانات و ارتباطات مردمی حضور در میدان داشته باشد و مشکلات را در متن مردم و از نزدیک لمس کند و با گزارش‌دادن فرق می‌کند و مصداق بارز یک رئیس‌جمهور است.

 امام‌جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: دولت مردمی باید نقش میدان ساز و تسهیل گر در امور مردم داشته باشد و مشکلات مردم را طرح و چاره‌اندیشی کنند و دولت قانون‌گرا داشته باشد و در مسیر قانون حرکت کند و از طرفی دولت ساده‌زیست باشد و از تشریفات زائد جلوگیری و سادگی و رضایت توده مردم را مشی خود قرار دهد.

رئیس جمهور شهید الگوی اخلاق انتخاباتی است

امام‌جمعه رودان گفت: ایام انتخابات، فصل مسابقه خدمت، گفتگو و تضارب آرای مختلف نامزدها و طرفداران آن‌ها با یکدیگر است لذا باید در این میدان اخلاق انتخاباتی رعایت شود.
وی رئیس جمهور شهید را الگوی اخلاق انتخاباتی معرفی و ضمن بیان توصیه‌های رهبری در این رابطه افزود: یکی از مهم‌ترین ارکان اخلاق انتخاباتی رعایت مرز تبیین و تخریب در گفتگوهاست و ضمن بیان نقدها و گفتگوی گرم و صریح باید لجن پراکنی و نفرت پراکنی پرهیز کرد.
امام جمعه رودان در بیان فرق تبیین و تخریب در انتخابات اظهار کرد: در تبیین برخلاف تخریب، آگاهی‌ها و قدرت تصمیم گیری مردم تقویت می‌شود لذا نامزدها باید اجازه بدهند مردم در یک فضای آرام، با تشخیص، با بصیرت، و بدون سراسیمگی تصمیم بگیرند و کاندیدای اصلح را انتخاب کنند و قطعا کسی که بخواهد با بداخلاقی و تخریب به ریاست جمهوری برسد دلسوز کشور و خادم مردم نخواهد بود.

باید جهاد تبیین داشته باشیم

 امام‌جمعه موقت بوموسی عنوان کرد: اتفاقات مهمی که در کشور ما افتاد در گذشت رئیس‌جمهور عزیز که خیلی از افرادی که درگذشته قابل به مسئولیت نبودن کسانی که بانی اوضاعی بودن که دولت سیزدهم به قول آن بانی چیزهای بودن که بعد از سه سال به‌خوبی بود و از همین رئیس‌جمهور شهید بوده و دولت‌های قبل بدهی‌های داشته که این دولت توانست به پردازد.

 
 وی با تأکید بر اینکه جهاد تبیین داشته باشیم و رئیس‌جمهور جدید باید همپایی رئیس‌جمهور شهید باشد و همپای آن باشد.

اخلاق باید ملاک انتخاب رئیس‌جمهور باشد

 امام‌جمعه کیش تأکید کرد: در بحث انتخابات باید چند نکات را رعایت کنیم یکی از آن نکات رعایت‌کردن اخلاق است، و این ملاک رئیس‌جمهور اصلح است، اگر یکی از افراد رئیس‌جمهور اخلاق نداشته باشند؛ یعنی این رئیس‌جمهور اصلح نیست، فلذا در تبلیغات انتخاباتی نباید به‌گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان به طمع بیافتند، اما این نظام این‌گونه محکم و باقدرت ایستاده و این انقلاب باعزت باقی خواهد ماند، رئیس‌جمهور شهیدمان باعث آبروی ملی این کشور و مردمان شدند اولین قدم برای حفظ عزت و آبروی ملت حفظ اخلاق محو است.

آبروی ملی در گرو انتخابات اخلاق محور است

خطیب جمعه هرمز اظهار کرد: نامزدهای انتخاباتی باید بدانند که در محدوده حساس وارد شدند باید بدانند که حفظ عزت و آبروی ملی در گرو انتخابات اخلاق محور است. 
 رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمز بیان داشت: بهترین الگو برای نامزدهای انتخاباتی در اخلاق سیاسی امروز رئیس‌جمهور شهیدمان است. 
رستاخیز گفت: رئیس‌جمهور شهید در مقابل هر نوع بداخلاقی و تهمت‌ها و زخم‌زبان‌ها بااخلاق رفتار کرد تا یک سبک جدید مدیریت سیاسی را معرفی کند امروز رئیس‌جمهور ما یک الگو برای همه کسانی هست که در نظام اسلامی می‌خواهند خدمت کنند. 

ذی‌الحجه ماه بسیار مهمی است

 امام‌جمعه بندرخمیر گفت: ماه ذی‌الحجه ماه بسیار مهمی است همهٔ سی روز این ماه برکاتی را در خود نهفته است که در نوع خودش ممتاز است.

وی افزود: از برکات این ماه امامت و ولایت است غافل نشویم. ماه ولایت امیرالمؤمنین است ما باید به‌عنوان یک وظیفهٔ مهم بر عهده خودمان تبیین و تشریح و نشر مسئلهٔ ولایت امیرالمؤمنین را در دستور کار خود قرار دهیم.

رقابت‌ها در انتخابات باید رقابت تبیین گونه باشد

امام‌جمعه حاجی‌آباد گفت: شهادت ناگهانی آیت‌الله رئیسی فضای کشور را به سمت‌وسوی انتخابات برده است، انتخاباتی که در هشت تیر امسال برگزار می‌شود و روزهای انتخاباتی فصل مسابقه خدمت و فصل رقابت‌های سالم است که نامزدها باید بین هم رقابت سالم داشته باشند و بر اساس سخنان مقام معظم رهبری این رقابت‌ها باید رقابت تبیین گونه باشد؛ یعنی کارها و خدماتی که تا کنون انجام داده‌اند را بیان کنند و به تخریب یکدیگر از راه‌های نادرست نپردازند؛ زیرا تخریب‌کردن ضررهای زیادی برای انقلاب اسلامی دارد.
 
دُری افزود: مردم باید با درنظرگرفتن عملکرد و سوابق قبلی نامزدها، رئیس‌جمهور آینده را انتخاب کنند چرا که با توجه‌کردن به سوابق نامزدهای ریاست‌جمهوری در پست‌های مدیریتی که داشتند تا حد زیادی کارآمدی آنها مشخص می‌شود.

انتخابات صحنه حماسه و رقابت خدمت است

 امام‌جمعه موقت رودخانه  با استناد به بیانات رهبر انقلاب و توصیه ایشان به نامزدهای ریاست‌جمهوری، خاطرنشان کرد: در انتخابات اخلاق حاکم باشد و تهمت‌زنی، لجن‌پراکنی کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند؛ بلکه به آبروی ملی هم لطمه می‌زند و صحنه انتخابات، صحنه عزت، حماسه این کشور و صحنه رقابت برای خدمت است؛ اما بهترین الگو و سرمشق امروز، رئیس‌جمهور شهید ما است و شهید آیت‌الله رئیسی معیارهای رؤسای جمهور را برای ما نشان داد و توقع و انتظار ما را از رؤسا جمهور آینده بالا برد و اهل به‌هم‌ریختن فضای روانی کشور نبود؛ بلکه خدمت شبانه‌روزی در مرزبندی با دشمنان سریع و قاطع، مردم را به آینده کشور امیدوار کرده بود و مهم‌تر از همه مطیع رهبری و مظهر شعارهای انقلاب اسلامی بود.

انتخابات باید صحنه تبیین باشد

امام‌جمعه شهرستان جاسک گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی مراسم ۱۴ خرداد از منش رئیس‌جمهور شهید بیان کردند، از فلسطین گفتند و در مورد انتخابات صحبت کردند و حماسه انتخابات را مکمل بدرقه شهیدان خدمت بیان کردند.
وی مطرح کرد: تا حالا سابقه نداشته حضرت آقا از کلمه لجن‌پراکنی در انتخابات صحبت کنند؛ اما این بار استفاده کردند و رعایت اخلاق را هم از کاندیداها، هم رسانه‌ها و هم طرف‌داران کاندیداها خواستند.

امام جمعه جاسک گفت: تبیین‌کردن کار را درست پیش می‌برد؛ اما تخریب‌کردن این گونه نیست و انتخابات باید صحنه تبیین باشد نه صحنه تخریب. باید به دنبال این باشیم که بعضی از مسائل را برای مردم تبیین کنیم نه با تخریب ذهن مردم را مسموم کنیم.
ذاکری تصریح کرد: انتخابات صحنه عزت است، انتخابات ابروی نظام و تقویت قدرت نظام است.
وی بیان کرد: قطعاً تنها کسانی وارد صحنه رقابت انتخابات خواهند شد که شورای نگهبان بر اساس قانون و با تحقیق انتخاب کند، شورای نگهبان بر اساس قانون است نه علائق شخصی، متشکل از شش نفر حقوق‌دان و شش نفر از فقها که خبره در این کار هستند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از