حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/04/11 | 2024/07/01

Logo

یادداشت؛

شاخصه‌های رئیس‌جمهور

شاخصه‌های رئیس‌جمهور

استواری در دین و داشتن سوابق کار جهادی از جمله این ویژگی‌ها و شاخصه‌ها است و باید دقت کنیم افراد حاضر در میدان جهاد را انتخاب کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی »هرمز»؛ راضیه سلطان عباسی ندوشن، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان هرمزگان در یادداشتی نوشت: در حادثه‌ای خیلی غم‌انگیز، رئیس‌جمهور مخلص، کارآمد، راهبری و دارای برنامه را از دست دادیم، به فرموده مقام معظم رهبری، ایشان رئیس‌جمهوری عالم و مجاهد بودند.

علاوه بر برنامه‌ها و راهبری‌ها شهید آیت‌الله رئیسی، حضور در صحنه‌ها و پشتیبانی‌های ایشان سبب شده تا چرخ انقلاب و برنامه‌های حرکت‌ساز و منتج به نتیجه درحال انجام باشد، اما به دلیل شهادت آیت‌الله رئیسی، در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری قرار داریم امید است با توجه به شاخصه‌های شهید جمهور و معیارهای تعیین‌شده از سوی دین مبین اسلام، کاندید اصلح را انتخاب کنیم.

نامزد ریاست‌جمهوری را با بصیرت و معرفت‌افزایی انتخاب کنیم چراکه قرار است وی با دست ما، برای تصمیم‌گیری‌های کشورمان ایران و همچنین در سطح جهان اسلام، در حیطه معرفت‌افزایی و معنوی انتخاب شود.

انتخابات حق مردم است و مردم نیز موظف هستند که در این انتخابات حضور داشته باشند، آحاد مردم باید همچون دوره‌های قبل، در این دوره از انتخابات شرکت کنند و با حضور حداکثری و پرشور، به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی، لبیک گویند.

عقل سلیم حکم می‌کند که هرکس برای آینده خود، تصمیم بگیرد و این کار مهم را به نحو احسن انجام دهد، نباید از حق خودمان، که شرکت در انتخابات است، بگذریم.

البته به حکم عقل، فطرت و عدالت‌خواهی، باید شایسته‌ترین فرد را انتخاب کنیم، چراکه جایگاه ریاست‌جمهوری بسیار مهم است و بعد از مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه، مهم‌ترین مسئله در جامعه اسلامی ایران، ریاست‌جمهوری و قوه مجریه است.

برخورداری از یک رئیس‌جمهور قوی برای اداره امور کشور از ضروریات است، همان‌گونه که در دین اسلام، شاخصه‌هایی تعیین و توصیه شده است، استواری در دین و داشتن سوابق کار جهادی از جمله این ویژگی‌ها و شاخصه‌ها است و باید دقت کنیم افراد حاضر در میدان جهاد را انتخاب کنیم.

پاسداری از ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی، تقوا و عدالت‌محوری، دانش و آگاهی کامل و همچنین نشاط و کارآمدی را از دیگر شاخصه‌های یک رئیس‌جمهور است، رئیس‌جمهور منتخب باید امید و نشاط را به جامعه تزریق کند و از حرکت جامعه به سوی انفعال جلوگیری کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی ۱۴ خرداد فرمودند: ما با دقت، رئیس‌جمهوری را انتخاب کنیم که فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی اسلام باشد، پس امروز یکی از وظایف مهم ما ایرانیان این است که در انتخابات که مظهر خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری است، حضور چشمگیر داشته باشیم.

اگر به این باور رسیدیم که مردم باید پشتیبان نظام و ریاست‌جمهوری باشد، بدون شک، یک ایران قوی شکل می‌گیرد، لذا با تشکیل ایران قوی، تولیدات قوی و باکیفیت خواهیم داشت و در این انتخابات پرشور و نشاط و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، به دنبال این هستیم که ایران قوی دچار ضعف نشود، رهبر معظم انقلاب فرمودند به قله نزدیک هستیم، و این به دلیل دستاوردهای بسیار خوب دولت سیزدهم و تلاش و زحمات شهید جمهور است.

درک اینکه نزدیک به قله هستیم، نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است امید است بتوانیم به قله برسیم و اگر خدایی ناکرده، کوچک‌ترین انحراف باشد، لغزش و پرتگاهی برای من ایجاد نشود، لذا مهم‌ترین رکن، قوه مجریه است که رئیس‌جمهور آن را اداره می‌کند‌ و باید با انتخاب رئیس‌جمهور اصلح، نظام و کشور را در برابر همه انحرافات و لغزش‌ها بیمه کنیم.

رئیس‌جمهوری که قرار است سکانداری جامعه اسلامی را در دست بگیرد، از آنجایی که از نعمت رهبری مدبر و آگاه برخوردار هستیم، رئیس‌جمهور نیز باید مجری توانمند و مدیری آگاه روی کار بیاید، کسی که تمام مشکلات را رصد کرده باشد و برای حل مسائل و مشکلات جامعه، راه‌حل داشته باشد.

انتهای یادداشت/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از