حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام جمعه رودان مطرح کرد:

دین، رهبری و مردم ظلع‌های مهم نظام‌سیاسی اسلام

دین، رهبری و مردم ظلع‌های مهم نظام‌سیاسی اسلام

امام جمعه شهرستان رودان گفت: سه ضلع مهم نظامی سیاسی اسلام و عوامل شکل‌گیری حکومت اسلامی دین، رهبری و مردم هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در نماز جمعه عبادی سیاسی رودان با تبریک میلاد فرخنده امام جواد(ع) اظهار کرد: امام جواد(ع) میدان دار و مجاهد در خط مقدم جهاد تبیین در دوران اختناق بود و حضرت از هر فرصتی برای تبلیغ و تبیین معارف دینی استفاده می‌کردند و این در حالی بود که فضای سرکوب و اختناق در دوران ایشان شدیدتر بود.

امام جمعه شهرستان رودان برگزاری مناظرات و تربیت شاگرد را از مهمترین اقدامات امام نهم در راستای جهاد تببین برشمرده و تصریح کرد: حضرت علاوه بر برگزاری مناظرات علمی و سیاسی با عالمان حکومتی و گردآوری شاگردان امام هشتم، خود نیز به تربیت شاگرد پرداخت و هر کدام از این افراد توانستند در سراسر سرزمین اسلامی به عنوان مروج افکار سیاسی و مبارزاتی شیعه فعالیت کنند. 

وی بهره‌‌گیری در سیره امام جواد(ع) را ضرورت مهم جامعه اسلامی ارزیابی و تاکید کرد: امروز با وجود موج بزرگ شبهات علیه دین و انقلاب جامعه دینی باید به وظیفه خود عمل کند و لذا رهبر عالیقدر انقلاب به عنوان دیده‌بان بصیر امت اسلامی با مشاهده این صف آرایی خطرناک دشمن دستور جهاد فوری و قطعی تبیین را صادر فرمود و لازم است جامعه مؤمنین به این ندای ولی جامعه لبیک گفته و اجازه ندهیم دشمن اعتقادات اسلامی و انقلابی جوانان ما را تضعیف نماید. 

امام جمعه شهرستان رودان با اشاره به دیدار اخیر ائمه جمعه کشور با مقام معظم رهبری ضمن ابلاغ سلام سرشار از مهر و محبت و اظهار لطف و محبت امام المسلمین به مردم مومن و شریف رودان به نقش مردم در مکتب اسلام و امامین انقلاب تاکید کرده و گفت: دین، رهبری و مردم سه ضلع مهم نظام سیاسی اسلام و عوامل شکل گیری حکومت اسلامی هستند و مردم پایه و ستون نظام می‌باشند که رهبری عالیقدر مردم را دارای کرامت، ارزش، قدرتمند و کارساز می‌دانند. 

وی افزود: حضور مردم در صحنه خنثی کننده همه بحران‌ها و توطئه‌های چهار دهه اخیر انقلاب بوده و تا زمانی که مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور در کنار ولایت ایستاده‌اند هیچ فتنه‌ای به سرانجام نخواهید رسید.

حجت‌الاسلام بارانی ضمن تاکید بر واگذاری امور به مردم و ضرورت حضور مردم در صحنه گفت: اگر شکوفایی و رشد کشور و رفع مشکلات را می‌خواهیم باید زمینه حضور مردم در میدان‌های مختلف فراهم شود و الا اگر مردم حضور نداشته باشند هر طرح و اقدامی از طرف مسئولین محکوم به شکست است زیرا مردم نسبت به انقلاب و نظامی که خود ساخته‌اند احساس مسئولیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: افراد حاضر در مسئولیت و افرادی قصد حضور در مناصب کشور را دارند باید خیلی مراقبت کنند و به وظیفه خود به درستی عمل نمایند تا نزد مردم و رهبری و بالاتر نزد خدای متعال شرمنده نباشند زیرا این مردم برای یاری اسلام و انقلاب سنگ تمام گذاشته‌اند و باید با کار و تلاش شبانه روزی از آن‌ها قدرشناسی کرد.

امام جمعه شهرستان رودان ضمن تشکر از اقدام شایسته فرماندار و شورای اداری شهرستان به حضور در بخش جغین و دیدار صمیمانه و چهره به چهره با مردم گفت: حضور در بین مردم و گفتگوی با آن‌ها مطالبه رهبر عالیقدر و مورد تاکید رییس جمهور محترم می‌باشد اما متاسفانه حضور مدیران کل استانی در رودان ضعیف است و در این چند ماهه حضور مطلوبی را شاهد نبوده‌ایم در حالی که مردم انتظار دیگری از مدیران دولت انقلابی دارند و قطعا مدیران به این خواسته مردم شریف توجه نمایند.

رییس شورای فرهنگ عمومی رودان اعتکاف را فرصتی بی‌نظیر برای عبادت و انس با خدای متعال معرفی و تاکید کرد: اعتکاف یکی از اسرارآمیزترین عبادات است که فرصت اتصال و انس با خدای متعال فارغ از هیاهوی بیرون و ویترین پرزرق و برق دنیا فراهم می‌شود لذا توصیه میکنم مؤمنین از این فرصت به خوبی بهره گیرند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از