حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام جمعه میناب:

داعش نوکر و عمله صهیونسیم جنایتکار است

داعش نوکر و عمله صهیونسیم جنایتکار است

امام جمعه میناب با اشاره به تحرکات اخیر داعش گفت: داعش یار کمکی بلکه نوکر و عمله صهیونسیم است و داعش از آغاز عملیات طوفان الأقصی به شکل محسوسی تحرکات خودش را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی در خطبه‌های نمازجمعه میناب به جمع‌بندی بحث سیر و سلوک معنوی به سوی خداوند و مراحل اخلاق عملی از دیدگاه قرآن پرداخت و مباحث اخلاقی را به سه بخش موانع نظری و عملی سیر و سلوک و بحث مراحل مانع‌زدایی از سیر و سلوک و بحث مراحل و منازل و مقامات سالکان و عارفان تقسیم کرد.

خطیب جمعه میناب، سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و روز تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی را گرامی داشت و سالروز شهادت فدائیان اسلام در سال ۱۳۴۴ شمسی و سید مهدی حکیم در سال ۱۳۶۶ به دست رژیم بعث عراق را تسلیت گفتند.

 ابراهیمی، حلول ماه رجب را تبریک گفت و به برکات عظیم این ماه پرداخت و عظمت ماه رجب را به واسطه اموری دانست که در این ماه واقع شده است؛ از جمله موالید امام باقر (ع)، امام جواد(ع) و امیرالمؤمنین علی عليهم السلام و شهادت امام هادی (ع)، امام کاظم و رحلت حضرت ابوطالب و حضرت زینب (س) و مواردی مانند خروج پیامبراکرم و مسلمان صدر اسلام از شعبه ابی‌طالب، فتح خیبر و تغییر قبله به مکه و لیله الرغائب و ایام اعتکاف در زمان ما، همگی موجب عظمت این ماه شده‌اند.

وی با اشاره به لیله‌الرغائب در ماه رجب عنوان کرد: همان طور که در متون دینی وارد است مومن زیرک و باهوش و هوشیار است و یکی از زیرکی‌های مومن این است که آرزوهایش را باید مهندسی کند؛ مهندسی آرزوها، انتخاب مناسب آرزوها و اولویت بندی آنها در دل و ذهن و در حوزه اجتماع مهم‌ترین درسی است که باید از لیله‌الرغائب بیاموزیم.

امام جمعه میناب تصریح کرد: آرزوهای اجتماعی و سیاسی و اقتصادی در خوشبختی و بدبختی جوامع نقش محوری را دارند؛ مهم‌ترین راهکارهای مهندسی آرزوها یکی شناخت خودمان و دیگری شناخت ماهیت و حقیقت آرزوهایمان است؛ اگر می‌خواهیم زیست ما، زیست مومنانه باشد، باید مهندسی آرزوهایمان را خوب مدیریت کنیم.

ابراهیمی ضمن تبریک میلاد امام باقر علیه‌السلام به حدیثی از آن حضرت اشاره و گفت:  سعادت در گرو سه حقیقت دین‌شناسی، صبر در برابر سختی‌ها و اندازه‌گیری در معیشت می‌دانند.

وی  ضمن تسلیت شهادت امام هادی علیه‌السلام، مهم ترین آثار یادگار آن حضرت را زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه که موضوع هر دو امام شناسی است دانستند و حدیثی از امام هادی علیه‌السلام نقل کردند که دنیا را به بازار تشبیه کرده است که عده‌ای سود و عده‌ای زیان می‌کنند.


امام جمعه میناب با اشاره به تحرکات اخیر داعش گفت: داعش یار کمکی بلکه نوکر و عمله صهیونسیم است و داعش از آغاز عملیات طوفان الأقصی به شکل محسوسی تحرکات خودش را آغاز کرده است هم در سوریه، هم در عراق و هم در کشور عزیزمان ایران اسلامی.

ابراهیمی با اشاره به خصوصیات جنایت تروریستی بزدلانه که داعش در شهر کرمان مرتکب شد، مطرح کرد: القای نا امنی در جمهوری اسلامی ایران؛ چون می‌دانند که یکی از امتیازات کشور ما امنیت داخلی آن است هدف دشمنان این است که ایران با معظل ناامنی مواجه کند.

وی بیان کرد: وادار کردن کشورمان به جنگ با رژیم جعلی اسرائیل، عملیات تروریستی هشت روز بعد از اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ترور سردار رشید اسلام سید رضی موسوی در سوریه و یک روز بعد از ترور صالح العاروری معاون نائب رئیس دفتر سیاسی حماس صورت گرفته است.

امام جمعه میناب با بیان اینکه رژیم صهیونیستی سعی دارد که جنگ غزه را به جنگی گستره در منطقه تبدیل کند، گفت: سومین هدف دشمن از حمله تروریستی در کرمان زیر سوال بردن اعتبار بازدارندگی ایران اسلامی است؛ ما دنبال تقابل مستقیم با رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار نبوده‌ایم بلکه در قالب تقویت محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و اخراج آمریکا از منطقه تلاش کرده‌ایم و به تلاشمان ادامه خواهیم داد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از