حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

کارشناس هواشناسی هرمزگان:

خطر سیلاب از سه‌شنبه در هرمزگان وجود دارد

خطر سیلاب از سه‌شنبه در هرمزگان وجود دارد

کارشناس هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش‌های رگباری قابل توجه خواهد بود و خطر سیلاب موقتی در پاره‌ای نقاط استان هرمزگان محتمل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ به نقل از سازمان هواشناسی هرمزگان؛ هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: طی روز جاری در مناطق دریایی استان وزش باد نسبتاً شدید پدیده شاخص خواهد بود.

آسمان استان قسمتی ابری هوا از ساعات ظهر در مناطق دریایی و جزایر خلیج فارس با وزش باد نسبتاً شدید (جنوب غربی- شمال غربی) همراه خواهد بود.سرعت باد بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید.

 در پاره‌ای نقاط ساحلی استان نیز افزایش سرعت باد همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.در ساعات بعدازظهر نیز در ارتفاعات استان وقوع رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

دریا از ساعات ظهر نسبتاً مواج خواهد بود، توصیه می‌شود با توجه به شرایط نامساعد دریایی از تردد شناورهای سبک خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت پذیرد.

لازم به ذکر است از بعدازظهر روز دوشنبه (۲۸ فروردین ماه) بانزدیکی یک سامانه بارشی قوی، ناپایداری‌های جوی و دریایی قابل ملاحظه در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش‌های رگباری قابل توجه خواهد بود و خطر سیلاب موقتی در پاره‌ای نقاط استان محتمل می‌باشد.طی این مدت وزش باد شدید در مناطق دریایی استان سبب اختلال در ترددهای دریایی خواهد شد.

به لحاظ دمایی، تا اواسط هفته جاری نوسانات یک تا دو درجه‌ای دما مورد انتظار است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از