حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

مدیر اجرایی موکب قمر بنی‌هاشم (ع) میناب:

خادمان موکب در جهت خدمت از همدیگر سبقت می‌گیرند

خادمان موکب در جهت خدمت از همدیگر سبقت می‌گیرند

مدیر اجرایی موکب قمر بنی‌هاشم (ع) میناب گفت: خادمان موکب در جهت خدمت در مدت ۱۲ شبانه‌روز تلاش می‌کنند از همدیگر سبقت بگیرند و برخی از کارهای بر زمین‌مانده را به‌صورت مخفیانه و دور از چشم دیگران انجام می‌دهند.

عبدالرضا زارعی پور، جانشین و مدیر اجرایی موکب قمر بنی‌هاشم (ع) شهرستان میناب در گفتگوی اختصاصی با شبکه اطلاع‌رسانی هرمز اظهار کرد: موکب قمر بنی‌هاشم (ع) شهرستان میناب از سال ۱۳۹۴ راه‌اندازی شده که به‌غیراز دو سال محدودیت کرونایی، تاکنون هرساله در ایام اربعین در کشور عراق (کربلای معلی) پذیرای زائران محترم است.

مدیر اجرایی موکب قمر بنی‌هاشم (ع) شهرستان میناب با اشاره به خدماتی که در این موکب انجام می‌شود، عنوان کرد: این خدمات شامل موکب درمانی مجهز، پذیرایی و میان‌وعده در تمام طول شبانه‌روز، توزیع صبحانه، نهار و شام در هر وعده دو هزار پرس، اجرای مراسم سخنرانی و مرثیه‌خوانی و سینه‌زنی سنتی هر شب، آرایشگاه مردانه، خیاطی، سقاخانه مجهز به آب، شربت، چای، قهوه و کیک است.

 زارعی پور تصریح کرد: تاکنون مواد غذایی، دارو، اقلام زیرساختی شامل تانکر آب، ماشین لباسشویی، کپسول گاز، لوله و اتصالات، پتو، موکت، کمک نقدی، آب‌معدنی، لیمو و.... توسط مردم میناب برای موکب قمر بنی‌هاشم (ع) جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به تقسیم کار میان خدام مطرح کرد: این موکب در سه بخش خدام را تقسیم کرده است؛ گروه اول خدام پیشرو برای راه‌اندازی و بستن سازه‌ها به تعداد ۱۵ نفر برادر، گروه دوم خدام خواهر و برادر جهت خدمات‌دهی به زائران به تعداد ۴۰ نفر خواهر و ۴۰ نفر برادر، گروه سوم آشپزخانه ۱۲ نفر برادر، گروه چهارم تیم اجرایی آشپزخانه ۱۵ نفر برادر و گروه پنجم جهت جمع‌آوری در روزهای آخر ۲۰ نفر است.
 
 مدیر اجرایی موکب قمر بنی‌هاشم (ع) شهرستان میناب هدف از برپایی موکب خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی و رفاه و آسایش مردم شریف ملت ایران در کنار سایر موکب‌ها و مردم مهمان‌نواز عراق عنوان کرد.

زارعی پور تأکید کرد: خادمی در موکب قمر بنی‌هاشم (ع) توفیقی است که نصیب بنده و همراهان بنده شده و تشکر می‌کنم از مدیر محترم موکب آقای سید مجتبی موسوی که مسیر این خدمت را برای بنده فراهم کرد و آثار این خدمت در زندگی و کار روزمره بنده بسیار زیاد مشاهده می‌شود که همه از برکات خدمت به اهل‌بیت (ع) است؛ سلامت خود و خانواده، پیشرو بودن در کار و شغل، همه‌وهمه از الطاف و نزدیک بودن به اهل‌بیت به‌دست‌آمده است.

وی ادامه داد: حضور بیشتر زائران در موکب باعث تقویت روح و جسم و تلاش بیشتر خادمان می‌شود، خادمان موکب در جهت خدمت در مدت ۱۲ شبانه‌روز تلاش می‌کنند از همدیگر سبقت بگیرند و برخی از کارهای بر زمین‌مانده را به‌صورت مخفیانه و دور از چشم دیگران انجام می‌دهند.

 مدیر اجرایی موکب قمر بنی‌هاشم (ع) شهرستان میناب با اشاره به موج همدلی که در میان خادمان موکب قمر بنی‌هاشم (ع) شهرستان میناب وجود دارد، گفت: عدم به‌کارگیری یک خادم برای شستن ظروف آشپزخانه و دادن یک مسئولیت سبک‌تر به او باعث شده بود که برود در پنهانی گریه کند و بعد دلیل را از او پرسیدند که گفت چرا امسال توفیق شستن ظروف از من گرفته شده است.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از