حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

یادداشت؛

حضرت زینب(س) نمونه‌ای از خبرنگار روشنگر بود

حضرت زینب(س) نمونه‌ای از خبرنگار روشنگر بود

حضرت زینب(س) با شجاعت، بصیرت، علم، فصاحت و بلاغت خود، نمونه‌ای کامل از خبرنگار انقلابی و روشنگر بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ در دنیای امروز، جنگ شناختی یکی از ابزارهای مهم قدرت‌های سیاسی و اقتصادی برای تحقق منافع و اهداف خود است؛ این جنگ به معنای تلاش برای ایجاد، تغییر، تحریف یا حذف شناخت‌ها، باورها، ارزش‌ها و هویت‌های اجتماعی و فرهنگی است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام مبتنی بر ارزش‌های اسلامی، از سوی دشمنان بیگانه با جنگ شناختی مواجه است. این جنگ در فضاهای مختلف مانند رسانه‌ها، فضای مجازی، مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی و غیره انجام می‌شود.

برای مقابله با این جنگ، نیاز به جهاد تبیین و روشنگری داریم. جهاد تبیین به معنای توضیح، تبیین و ترویج حقایق انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است؛ خبرنگاران به عنوان یکی از عوامل مؤثر در انتقال و انعکاس اخبار و رویدادها، نقش مهمی در جهاد تبیین و روشنگری دارند.

خبرنگاران می‌توانند با استفاده از قلم، دوربین، فضای مجازی و سایر وسایل ارتباطی، حقایق را به مردم برسانند و از تحریف و توطئه دشمنان جلوگیری کنند؛ برای این کار، آن‌ها می‌توانند از الگوی حضرت زینب (س) بهره بگیرند. حضرت زینب (س) با روشنگری حقایق عاشورا و نهضت امام حسین (ع)، میلیون‌ها نفر را به سوی این راه هدایت کرده است.

حضرت زینب(س) با شجاعت، بصیرت، علم، فصاحت و بلاغت خود، نمونه‌ای کامل از خبرنگار انقلابی و روشنگر بوده است.

یادداشت به قلم دکتر مهدی ملاحی پژوهشگر مسائل اجتماعی و سیاسی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از