حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور خبر داد:

جذب نخبگان به‌عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها

جذب نخبگان به‌عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت اشتغال نخبگان گفت: در نظر داریم نخبگان را تحت عنوان عضو هیأت علمی آموزشی یا پژوهشی جذب کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، عبدالحسین خسروپناه در نشست رؤسای دانشگاهای استان هرمزگان که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد؛ ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین علی علیه‌السلام گفت: استان هرمزگان گستردگی زیاد و جزایر متعددی دارد که کار و فعالیت در این استان با سایر استان‌ها متفاوت است. 

وی با تاکید بر نگاه جامع محور در کنار حل مسئله افزود: تدبیر و برنامه ریزی لازم در پیشبرد امور با ویژگی اخلاص و همت والا از نکات مهم حکمرانی اسلامی است که روسا و مدیران باید این موضوع را جدی بگیرند و با این نگاه مسائل خاص استان مانند قاچاق سوخت را حل کنند و راه حل های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت احصاء شود. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تصریح کرد: با نگاه حکمرانی، مسئله اعتیاد استان را حل کنید و رساله دانشجویان دکتری را به موضوع اعتیاد اختصاص دهید و راهکارها را استخراج کنید. 

خسروپناه عنوان کرد: حکمرانی مسئله محور جامع‌ نگر را جدی گرفته و با کمک آن حداقل سه مسئله کلان استان را شناسایی و حل کنید. 

وی با بیان اینکه حکمرانی چهار رکن اساسی دارد افزود: سیاستگذاری، تنظیم گری، راهبری و هدایت، تصدی گری چهار رکن مهم حکمرانی که در حل مسئله ضروری هستند. 

مهم‌ترین مسئله اقتصاد دریا‌پایه با محوریت استانداری هرمزگان است 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بیان کرد: استان هرمزگان نیاز به یک برنامه جامع علم و فناوری دارد که ناظر به حل مسائل کلان استان باشد و یکی از مهمترین قطعا مسئله اقتصاد دریا پایه با محوریت استانداری هرمزگان است. 

وی ادامه داد: سند راهبری و راهبردی دانش بنیان علوم و فناوری اقتصاد دریا محور با حضور اساتید برجسته این حوزه به زودی تدوین و در آینده در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و مصوب خواهد شد. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت اشتغال نخبگان گفت: در نظر داریم نخبگان را تحت عنوان عضو هیات علمی آموزشی یا پژوهشی جذب کنیم و جذب هیات علمی شناور بر اساس نیاز استان‌ها با همکاری وزارت بهداشت در دستورکار قرار دادیم. 

وی از بنیاد نخبگان استان درخواست کرد تا نخبگان را شناسایی و در جهت جذب هیات علمی آنها تلاش کند. 

خسروپناه با بیان‌ اینکه هیات اندیشه ورز استان راه اندازی شده، خواستار فعال شدن کمیته های ذیل آن از جمله کمیته تخصصی بهداشت و درمان شد. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت ماندگاری هیأت علمی در استان و حقوق و مزایای آنان پیشنهاد ارائه طرح را مطرح نمود تا به صورت ماده واحده در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و این مشکل حل شود. 

خسروپناه در جهت حل اخذ مجوز دانشکده بین الملل، حمایت از توریسم درمانی، سهمیه کنکور پزشکی منطقه محروم جهت ادامه تحصیل دانش آموزان بومی ساکن استان در جهت ماندگاری خدمت نیروی بومی استان، مساعدت و قول همکاری داد. 

اختتامیه جشنواره علمی اختراعات در ابوموسی برگزار می‌شود 

فرهادی؛ رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان با بیان جمعیت ۱۲ هزار نفری دانشجویان و ۴۰۰ نفری کارکنان و اعضای هیات علمی این دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه پیام نور استان در اکثر شهرستان‌های استان حضور دارد و در جزیره ابوموسی تنها دانشگاه مستقر، پیام نور است و به مناسبت روز ملی خلیج فارس، اختتامیه جشنواره علمی اختراعات را در ابوموسی برگزار می کنیم. 

تامین مسکن اعضای هیأت علمی از ضروریات رفاهی اساتید حوزه آموزش است 

حسنی آزاد؛ معاون آموزشی دانشگاه در این نشست با اشاره به ضرورت مسکن اعضای هیات علمی، تصریح کرد: اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با چالش مسکن مواجه هستند و مسکن مناسب بر ماندگاری اساتید متخصص و فوق تخصص و اعضای هیات علمی و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در استان تأثیر بسزایی دارد. 

دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم باید در جهت تحقق شعار امسال در کنار هم باشند 

فرشیدی؛ معاون وزیر بهداشت بیان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه های وزارت علوم باید در کنار هم در جهت توسعه استان و تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش کنند.

وی با اشاره به وجود مناطق آزاد و امکان حضور اساتید برجسته بین المللی در حوزه پزشکی، راه اندازی دانشگاه جامع بین الملل در قشم با مجوز سازمان سنجش را ضروری و این اقدام ارزشمند در تربیت دانشجوی پزشکی را گام مهمی در جلوگیری خروج ارز از کشور دانست.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از