حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

در گفتگو با هرمز تشریح شد؛

جایگاه زن در اسلام و جوامع غربی

جایگاه زن در اسلام و جوامع غربی

دکتری حقوق عمومی ضمن تشریح جایگاه زن در اسلام و همچنین جوامع غربی گفت: در دنیای متوحش مدرن غرب، زن قربانی لذت‌های زودگذر دنیوی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ با اشاره به الگوی سوم زن گفت: امروزه در دنیا و بشریت، برای زندگی بهتر و خوشبختی، درگیری‌هایی وجود دارد، در این بین، زورگویان و مستکبران نیز برای لذت‌های دنیوی زودگذر از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند، حتی همسر و فرزندان خود را قربانی می‌کنند تا این لذت‌ها بیشتر شود. ازجمله کسانی که در این دنیای متوحش مدرن غرب قربانی می‌شود، زن است.

 

وی در ادامه افزود: جوامع غربی چ، زن قربانی می‌کنند، نه از این جهت که او را ازبین ببرند و جسمش را در خاک مدفون و معدوم کنند بلکه حیثیت، شخصیت و انسانیت زن را قربانی امیال پلید خود می‌کنند و به زن، به عنوان یک کالا می‌نگرند و از وجود زن، لذت می‌برند.

دکتری حقوق عمومی ادامه داد: غرب، زن منهای حیثیت، شخصیت، مادر بودن و انسان و بشر بودن می‌خواهد و استفاده ابزاری برای هوس‌بازان و هوسرانان و ابزاری برای استیلای جوامع است، زن در جوامع غربی، یک روز در اماکن کاواره برای فحشا و فساد همچون کالا در دست یکدیگر رد و بدل می‌شود، یک روز دیگر همچون کنیز و فرمانبر در خانه محبوس می‌کنند و روزی دیگر در جنگ‌ها بعنوان سپر انسانی قرار می‌دهند تا با مظلوم‌نمایی او، ترحم طرف مقابل را برانگیزند.

 

غلامی سپس گفت: جوامع غربی یک روز دیگری به‌ بهانه حقوق بشر، ظلم و ستم‌هایی را در حق زن روا می‌دارند یا به عنوان کالا، در ویترین مغازه‌ها قرار می‌گیرد تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. این بدان معناست که از زن به عنوان برده جنسی از آن استفاده می‌شود.

 

وی تأکید کرد: اگر به مقام و منزلت مادر پی برده و شخصیت عظیمی که دین مبین اسلام برای زن قائل شده و به آن نیز عمل کرده است، را مدنظر قرار داده و به آن عمل می‌شد، درحال حاضر اینچنین جایگاه زن متزلزل نشده بود.

دکتری حقوق عمومی گفت: یکی از مشکلات امروزه غرب و پدیده‌های زشتی که وجود دارد، سوءاستفاده از زن است. خیلی زیبا و قشنگ و مدرن، جاهلیت را که همان برده‌داری زن است، امروز با رنگ و لعاب و هنرمندانه، زنان را اسیر و برده خود کرده‌اند.

 

غلامی اضافه کرد: وقتی عظمت مادر که اسلام برای آن درنظر گرفته بود، ازبین رفت بدون شک، خانواده متلاشی می‌شود و از هم می‌پاشد و در چنین خانواده‌ای، فرزندی متولد نمی‌شود. در غرب، وقتی لذت‌گرایی از زن رواج یافت و به اصطلاح، زن را آزاد گذاشتند فقط به خاطر سوءاستفاده از زن این کار را انجام دادند.

 

وی بیان کرد: انتخاب وزیر تنهایی در کشور انگلیس، بیانگر واقعیت تلخ زندگی مدرن است، وقتی زاد و ولد صورت نگیرد و از زن به عنوان برده جنسی سوءاستفاده کنند و در قمار، مورد تهاجم بی‌رحمانه چشمان و بدن‌های هوس‌آلود قرار گیرد، برای مدت محدودی است چراکه زییایی زنان همیشگی نیست. ممکن است به هر دلیلی یا پیری، قیافه زن از بین برود و دیگر خبری از تحرک و نشاط جوانی نیست و دیگر اینکه، مشتری ندارد و تنهاست. لذا وزارت تنهایی تشکیل می‌دهند، درحالی که در دین مبین اسلام، این‌گونه نیست و بالاترین حرمت و احترام برای بزرگان و پیران دارد و بیشترین ارزش برای والدین قائل است.

 

کارشناس مسائل مذهبی هرمزگان در ادامه گفت: در دین اسلام، چیزی به عنوان تنهایی، معنایی ندارد و همیشه به «جمع» فکر می‌کند، جمع در اسلام محترم است و عمود آن، پدر و مادر است، تا زمانی که این دو نعمت الهی در قید حیات هستند برادران و خواهران و اقوام، دور هم جمعند، با فوت والدین، این جمع متفرق می‌شوند بنابراین یکی از ارکان مهم جامعه و خانواده، مادر است که باید قدردان این هدیه الهی بود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از