حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

استاد حوزه و دانشگاه:

جامعه کنونی نیازمند جهاد تبیین عقلانی است

جامعه کنونی نیازمند جهاد تبیین عقلانی است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در شرایطی که دشمن به طرق مختلف تلاش می‌کند مردم را فریب دهد ضروری است جهاد تبیین عقلانی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام ماندگاری در نشستی تحت‌ عنوان سبره فاطمی و نقش مادری ویژه شبکه تبلیغ، هیئت‌های مذهبی، مداحان و گروه‌های مردمی که در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد اظهار کرد: در شرايطي که دشمن تلاش می‌کند چشم و گوش مردم را به روی حقایق بسته نگه دارد، جهاد تبیین وظیفه‌ای همگانی می‌شود.

  استاد حوزه و دانشگاه با بیان اينكه از دیدگاه قرآن کریم، جهاد تبیین دارای سه مرحله است، افزود: شنیدن، دیدن و چشیدن سه مرحله‌ای است که در قرآن ذکر شده است، لذا باید کاری کرد که مردم حقايق را بشنوند، ببینید و بچشند، اینکه مردم مسئله‌ای را با قلب و باطن خود درک کنند به مثابه چشاندن مطلب به آنان است.

ماندگاری تصريح کرد: دومین کار دشمن این است که با ترويج شهوت جنسی، ثروت، شهرت، پست و مقام و ... جلوی تعقل و تفکر را می‌گیرد، بنابراین در این جور مواقع همه ما موظف هستیم جهاد تعقل انجام دهیم و مردم را به تفکر و تعقل واداریم.

وی با تأکید بر ایجاد جهاد تبیین عقلانی در جامعه کنونی اذعان داشت: به فرموده قرآن کریم باید در برابر کارهای دیگران، استدلال قوي داشته باشیم، در آشوب‌های سال گذشته، اغتشاشگران به اذعان خودشان به دنبال آزادی بودند، اما نمی‌دانستند که آزادی مطلق وجود ندارد و این بیانگر عدم تعقل و تفکر آنان بود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اينكه انسان بین دو راهی گیر کرده و آن اینکه یا باید بندگی کند یا بردگی؛ و هیچ کس آزاد مطلق نیست، تأکید کرد: برای جهاد تبیین ویژه‌ نسل جوان نیازمند استدلال هستیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از