حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

رئیس کمیته سفرهای نوروزی هرمزگان خبر داد:

جابجایی بیش از ۴میلیون مسافر در ایام نوروز

جابجایی بیش از ۴میلیون مسافر در ایام نوروز

رئیس کمیته طرح تسهیل سفرهای دریایی سال جاری گفت: ۴,۳میلیون نفر و ترابری بیش‌از ۶۸۶هزار خودرو جابجا شده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد در تشریح عملکرد سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ با بیان اینکه طرح تسهیل سفر‌های نوروزی از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز و تا روز گذشته ۱۷ فروردین ادامه داشت، گفت: در مجموع این مدت، ۴ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۷۲۱ مسافر و گردشگر یک سفر دریایی خاطره‌انگیز را تجربه کردند. 

وی افزود: از این تعداد سه میلیون و ۷۱۲هزار و ۲۶۷ مسافر و ۶۵۰هزار و ۴۵۴ گردشگر از سرزمین اصلی به مقصد جزایر این استان و بالعکس جابه‌جا شدند. 

 رئیس کمیته طرح تسهیل سفرهای دریایی سال جاری ادامه داد: آمارها حاکی از این است که در ۲۲ روز از زمان اجرای این طرح، عملیات جابه‌جایی ۶۸۶ هزارو ۵۳۰ دستگاه خودرو از طریق مسیرهای دریایی بین بنادر لنگه، کیش، آفتاب، چارک، پهل و لافت به ثبت رسید. 

 عباس‌نژاد گفت: حجم رفت‌وآمد مسافران از بندر شهید حقانی بندرعباس برای بازدید از جزیره قشم نیز یک میلیون و ۲۴۶هزارو ۲۲۲ مسافر نیز بین مسیر دریایی پهل و لافت رفت‌وآمد کردند.

وی بیان داشت: در این مدت نیز ۱۲۹هزارو ۹۱۶ مسافر از بندر چارک جابه‌جا شدند. 

رئیس کمیته طرح تسهیل سفرهای دریایی سال جاری اضافه کرد: مجموع مسافران و گردشگرانی که طی این ۲۲ روز طرح سفرهای دریایی نوروز به جزیره ابوموسی سفر کردند را نیز یک‌هزار و ۵۴۶ نفر اعلام کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از