حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

طی ۶ماهه نخست سال جاری محقق شد؛

توانمندسازی ۵۰۵نفر از زنان سرپرست خانوار هرمزگانی

توانمندسازی ۵۰۵نفر از زنان سرپرست خانوار هرمزگانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان از توانمندسازی ۵۰۵نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی هرمز؛ حمید باسره، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: اشتغال‌زایی و کمک به خودکفایی مددجویان از مهم‌ترین فعالیت‌های توانمند سازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)محسوب می‌شود که از اهداف شاخص این نهاد، ایجاد اشتغال پایدار برای زنان سرپرست خانوار و  ایجاد منزلت اجتماعی و استقلال مالی و در نتیجه خودکفایی آنان است.

 

وی افزود: در همین راستا این نهاد طی ۶ماهه نخست سال جاری با پرداخت ۳۲ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای ۴۷۵ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد در استان هرمزگان اشتغال پایدار ایجاد کرده که بیشترین پرداختی تسهیلات اشتغال به مشاغل خرد و صنایع دستی می‌باشد.

 

باسره بیان کرد: همچنین ۳۰ نفر از زنان سرپرست خانوار از طریق کاریابی که توسط کمیته امداد برای آنان صورت پذیرفته است،  شاغل شدند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های موثر در کمک به توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌باشد، تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ماه سال جاری با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان، تعداد ۲۵۵نفر از زنان سرپرست خانوار، تحت آموزش‌های مهارتی کسب و کار قرار گرفته‌اند که برای آموزش آنان بالغ بر یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان هزینه شده است.

 

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۹۰ هزار و ۷۱۹ خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان هستند که از این تعداد ۴۳ هزار و ۸۲۷ خانوار، زنان سرپرست خانوارها هستند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از