حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/02/30 | 2024/05/19

Logo

امام جمعه موقت شهرستان حاجی‌آباد:

تشییع شهدا روحیه انقلابی را تزریق می‌کند

تشییع شهدا روحیه انقلابی را تزریق می‌کند

امام جمعه موقت شهرستان حاجی‌آباد گفت: تشییع شهدا، روحيه انقلابی و شور و شعور حسینی را در فضای جامعه ما تزريق می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت الاسلام محمد خانجانی در خطبه‌های این هفته شهرستان اظهار کرد: خداوند متعال داستان حضرت عيسی (ع) را به نام مادر گرامیشان گره زده تا شخصیت برجسته‌ حضرت مریم (س) را هم بیان کند و او را بانویی برگزیده، پاک ومطهر و بهترین زنان عصر خود، مظهر عفاف، الگوی مؤمنان، دختری عابد، بسیار راستگو و هم سخن با فرشتگان معرفی می‌کند و بعد شخصیت حضرت عيسی (ع) را به عنوان يکی از پیامبران اولوالعزم با القابی مانند، زکّیّ، جعلنی مبارکاً، قول الحقّ، وجیهاً فی الدّنیا والاخره، من المقربین، کلمه الله، روح ُ من الله، رسول الله، معرفي می‌کند که این توصیف نشان از عظمت و بزرگی آن حضرت است.

امام جمعه موقت شهرستان حاجی‌آباد افزود: قرآن این شخصیت حضرت عيسی (ع) را تبیین کرده تا دشمنان دین او را تحریف نکنند. تا اگر دشمنان دین مسیح را فردی رهبانی و جامعه گریز معرفی کنند ما بگوییم این یک دروغ بزرگ است و حضرت عیسی مسیح در متن قوانین خود، جهاد با طاغیان و ایثار و نثار در راه دین دارد. این تبیین را مدیون قرآن هستیم پس جوانان ما که به دنبال حق و روشنگری هستند قرآن را دریابیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خانجانی، گفت: حمله تروریستی به مقر نيروی انتظامی در راسک که منجر به شهادت نيروهای جان برکف انتظامی شد را تسلیت و تبریک عرض می نماییم؛تسلیت بخاطر داغی که بر دل پدران و مادران آنان نشست و تبریک به خانواده‌ بزرگ نيروی انتظامی برای اینکه این حمله کور تروریستی يعنی اینکه شما در اهدافتان پیروز شدید و توانسته اید دشمن را متزلزل کنید با تربیت نيروی انسانی افرادی شایسته را تحویل جمهوری اسلامی ایران داده اید که در بیان امام صادق (ع) از آهن هم محکم‌تر هستند و در برابر تهاجم دشمنان نفوذناپذیر هستند و آخر این‌ که در زمرة آیه شریفه «ولا تحسبن الذین قتلوا في سبیل الله امواتا بل احياء عند ربهم یُرزقون» هستند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: مسئله انتخابات يکی از مسائل مهم و سرنوشت‌ساز جامعه است چرا که اوج اقتدار وقوّت ملی کشور است. شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است که ضمانت حفظ نظام جمهوری اسلامی است که به فرموده امام راحل، حفظ اسلام از جان امام زمان (عج)هم مهم‌تر است زیرا اگر امام زمان (عج) هم وقتی تشريف بیاروند جانشان را فدای اسلام می‌کنند.

امام جمعه حاجی‌آباد گفت: در ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری (س)، ۲۸۰ شهید گمنام تفحص شده‌ و در مناطق مختلف کشور تشييع شدند، تشییع و تدفین این شهدای گرانقدر، روحيه انقلابی، حماسی، شور و شعور حسینی را در فضای جامعه ما تزريق می‌کند و یادآور بزرگ‌ترین درس و ماندگارترین پیام‌ها برای ملت بزرگ ایران اسلامی خواهند بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از