حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

مدیر بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان خبر داد:

تخلیه‌و‌بارگیری ۱۴ هزار TEU کانتینر در بندر جاسک

تخلیه‌و‌بارگیری ۱۴ هزار TEU کانتینر در بندر جاسک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان؛ میزان تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بندر جاسک از ابتدای سال جاری تا کنون را ۱۴ هزار و ۸۹۴ TEU کانتینر (هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ حمیدرضا محمدحسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی باهنر و شرق هرمزگان از افزایش ۲۱ درصدی صادرات کانتینر یخچالی در بندر جاسک خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴ هزار و ۸۹۴ TEU کانتینر یخچالی از مبدأ بندر جاسک به کشورهای حوزه خلیج‌فارس تخلیه و بارگیری شده است.

 وی ادامه داد: از این میزان هفت هزار و ۸۲۲ TEU کانتینر پر با ۲۶ درصد افزایش و میزان کانتینر خالی نیز با ۱۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی باهنر و شرق هرمزگان، کانتینرهای یخچالی را شامل میوه، تره‌بار و حبوبات اعلام کرد که به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر شده است.

 محمدحسینی، از مزایای حمل با کانتینرهای یخچالی به افزایش مدت ماندگاری محصول، ایمنی در هنگام تخلیه و بارگیری کالا و کاهش هزینه‌ها نسبت به روش‌های سنتی عنوان کرد که موردتوجه تجار قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه افزایش سطح تعاملات با کشورهای حوزه خلیج‌فارس زمینه‌ساز ایجاد فضای رقابتی و بستر مناسبی برای شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های راهبردی در توسعه اقتصاد دریایی است؛ خاطرنشان کرد: این بندر را به پایگاه مهمی در عرصه صادرات انواع کالا در شرق هرمزگان تبدیل کرده است.

شهرستان جاسک در ۳۲۰ کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد و فاصله آن تا بندر مسقط ۱۳۰ مایل دریایی است.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از