حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

معاون سوادآموزی هرمزگان خبر داد:

تحقق ۱۱۷ درصدی برنامه سوادآموزی در هرمزگان

تحقق ۱۱۷ درصدی برنامه سوادآموزی در هرمزگان

معاون سوادآموزی هرمزگان گفت: در حوزه سواد آموزی در سال گذشته حجم ابلاغی ۷۴۱۲ نفر بود که با کارهای صورت گرفته، بالغ بر ۱۱۷ درصد حجم ابلاغی در سه دوره جذب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، احمد جعفری در گفتگوی رسانه‌ای با تاکید بر نیاز مبرم به شتاب بخشی به ریشه کنی بی‌سوادی و مردمی کردن آن اظهار کرد: دانش‌آموزان در سنین پایین رفتن به مدرسه را به عنوان یک اجبار تلقی می کنند، نه حقی که باید از آن برخوردار باشند و به پیامدهای نقض این حق نمی‌اندیشند. 

 

وی افزود: بر همین اساس برای آشنایی کودکان با این حق (حق آموزش کودکان) باید کودکان را از اهمیت آموزش در زندگی فردیشان آگاه ساخت.

 

 معاون سوادآموزی استان هرمزگان گفت: سواد آموزی با هدف رهایی افراد کم سواد و یا بی‌سواد از چالش های مرتبط است و افراد دارای شرایط را تحت پوشش برنامه‌های منعطف خود قرار می‌دهد این افراد می توانند با کسب اطلاع از شرایط ثبت نام نهضت سواد آموزی در دوره های برگزار شده شرکت کنند واز برنامه‌های آموزشی و مهارتی سوادآموزی بهره‌مند شوند.

 

وی تصریح کرد: در حوزه سواد آموزی در سال گذشته حجم ابلاغی ۷۴۱۲ نفر بود که خوشبختانه با کارهای صورت گرفته ۸۹۵ هزار سوادآموز یعنی تقریبا بالغ بر ۱۱۷ درصد حجم ابلاغی در سه دوره جذب شد. 

 

معاون سوادآموزی استان هرمزگان گفت: بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ مطابق گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بر اساس بانک اطلاعاتی سامانه سواد آموزی ۱۳۸۴۴ نفر بی سواد و کم سواد در استان هرمزگان وجود دارد. 

 

جعفری با اشاره به برنامه‌های انجام شده برای سوادآموزان گفت: برنامه های آموزش در سه دوره شامل ؛ سوادآموزی انتقال و تحکیم است، در کنار این دوره‌ها برنامه‌های مکمل شامل طرح نماز کلید بهشت، طرح خواندن با خانواده، آموزش رایانه و.. نیز برای سواداموزان در نظر گرفته شده است. 

 

وی همچنین با اشاره به اجرای فرآیندهای سوادآموزی اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت شورای پشتیباتی سواد، شورای معاونین، طرح شتاب بخشی، گروه بهبودکیفیت و سایر شرکاء و ذینفعان سوادآموزی محور برنامه ریزی و راهبری حجم ابلاغی در این حوزه است. 

 

معاون سوادآموزی استان هرمزگان همچنین ضمن گرامیداشت روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی بیان کرد: مسئله فلسطین برای ما و مردم ما، یک تاکتیک و حتی استراتژی سیاسی نیست، بلکه مسئله دل و ایمان است و هریک وجب از خاک فلسطین، یک بخشی از خانه مسلمین است.

 

وی ادامه داد: سوادآموزی هرمزگان برای حمایت از کودکان فلسطینی قوی تر در میدان جهاد تعلیم و تربیت قدم بر خواهد داشت.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از