حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

ائمه جمعه هرمزگان:

عرصه انتخابات میدان مسابقه برای خدمت است

عرصه انتخابات میدان مسابقه برای خدمت است

ائمه جمعه هرمزگان گفتند: عرصه انتخابات میدان مسابقه برای خدمت می‌باشد و نه جنگ قدرت لذا هم کاندیدهای محترم و هم مردم عزیز توجه کنند که تخریب، توهین و تهمت زدن به یکدیگر پرهیز کنند.

 

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ ائمه جمعه هرمزگان گفتند: عرصه انتخابات میدان مسابقه برای خدمت می‌باشد و نه جنگ قدرت لذا هم کاندیدهای محترم و هم مردم عزیز توجه کنند که تخریب، توهین و تهمت زدن به یکدیگر پرهیز کنند.

۲۲ بهمن مظهر عظمت ملت ایران است

امام جمعه بندرعباس با اشاره به برکات فراوان سفر رئیس جمهوری به هرمزگان گفت: تواضع و فروتنی و تلاش فراوان برای انجام امورات از ویژگی‌های مهم رئیس جمهور بود و همه کارگزاران انقلاب اسلامی با شتابی که رئیس جمهور با آن در حرکت است اگر انجام دهند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

عبادی‌زاده بیان کرد: سفر رئیس جمهور به هرمزگان برکات و مصوبات خوبی داشت و مسائل مردم را به آن مطرح کردیم و امروز برکت آن را شاهد هستیم و در بحث بافت فرسوده، پل خلیج فارس، خودرو با پلاک منطقه آزاد و تردد آن در کل استان ان‌شاءالله به زودی حل خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید خود از زندان بندرعباس گفت: بسیاری از زندانی‌ها دارای استعدادهای خاص و ویژه هستند و صنایع به کمک آنها بپردازند تا هنگامی که بیرون آمدند بتوانند کسب و کاری داشته باشند.

 امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه مظهر عظمت ملت ایران ۲۲ بهمن است، خاطر نشان کرد: ۲۲ بهمن روز بیعت دوباره مردم با امامین انقلاب است و سفارش می‌کنم با وضو در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنید.

صحنه انتخابات میدان خدمت است

حجت‌الاسلام بارانی خطاب به کاندیدهای انتخابات نکات و توصیه‌هایی را مطرح کرد: آنچه مبانی دینی و اصول انقلاب می‌آموزیم این است که عرصه انتخابات میدان مسابقه برای خدمت می‌باشد و نه جنگ قدرت لذا هم کاندیدهای محترم و هم مردم عزیز توجه کنند که تخریب، توهین و تهمت زدن به یکدیگر پرهیز کنند زیرا منافات با روحیه خدمت صادقانه دارد، مردم در سخنان، شیوه تبلیغات و هزینه‌های مالی کاندیداها تامل کنند زیرا در هزینه‌های میلیاردی قطعا رضای الهی نخواهد بود و فرد باید روزی این هزینه‌ها را برای خود یا اطرافیان جبران کند لذا قطعا چنین فردی نمی‌تواند برای مردم محروم و مستضعف دلسوزی و در تصمیم گیری های کلان منافع مردم و مصالح نظام اسلامی را در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: کاندیدهای محترم برنامه هایی بر طبق شئون نمایندگی مجلس که قانون گذاری و نظارت است به مردم ارائه بدهید و وعده‌ها مطابق با این شان بزرگ نمایندگی باشد زیرا وعده های بی‌هدف و خارج از وظایف نمایندگی مجلس اولا  شخصیت کاندیدها و ثانیا اعتماد و امید در جامعه را تضعیف خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه رودان ضمن قدردانی از مجاهدت سربازان گمنام امام زمان(عج) در خلق شاهکار شناسایی، کشف و ضربه زدن به عناصر اصلی موساد در سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا تصریح کرد: این عملیات به نوعی یکی بزرگترین ضربات به سازمان موساد در حوزه کشف هویت جاسوسان‌شان در دنیا بود و دشمن ما بداند که فرزندان غیور و بصیر ملت ایران با شجاعت و محکم در برابر این‌ها ایستاده‌اند و اجازه کوچک‌ترین تعرض و گستاخی به آن‌ها نخواهند داد.

دهه فجر بعثت دوم در جهان اسلام است

امام جمعه پارسیان اظهار کرد: موسسات معتبر جهانی می‌گویند قبل از پیروزی انقلاب در عرصه تولید علم ایران هیچ جایگاهی نداشت در تولیدات صنعتی و تکنولوژی بسیار محدود فقط در حد مونتاژ توان داشت اما امروز در بین ۱۹۳ کشور دنیا جایگاه هجدهم را در اقتصاد داریم.

اسماعیل‌نیا ادامه داد: اساس انقلاب اسلامی از روز نخست با تاسیس جهاد سازندگی، کمیته امداد و ... بر بسیج همه امکانات برای خدمت به محرومان بوده است و امروز توسعه راه‌ها ،برق رسانی، آبرسانی، گازرسانی کشاورزی و غیرو که نگاه کنیم میزان خدمات نظام به محرومان مشخص می‌شود.

وی همچنین گفت: همچنین در عرصه‌های علمی، فناوری هسته‌ای، فضایی، نانوتکنولوژی، پزشکی سلامت، سیاسی و بین المللی، امنیت، نظامی، ایران پیشرفتهای خیره کننده‌ای را داشته است.

 امام جمعه شهرستان افزود: امروز، روز شکرگزاری از این همه نعمت است شکر این نعمات، حضور در صحنه و حمایت همه جانبه از نظام اسلامی است. برخی می‌گویند: حضور ما در راهپیمایی و انتخابات چه فایده‌ای دارد؟ پاسخ این است که اگر فایده نداشت دشمن میلیارد هزینه نمی‌کرد بلکه پنج درصد مشارکت مردم را کاهش دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل‌نیا بیان کرد: مردم شریف ایران در آستانه دو آزمون مهم الهی اعم از راهپیمایی و انتخابات هستند، همه ما حتی منتقدین عزیز هم به صحنه خواهند آمد دست رد به خواسته دشمنان می‌زنند..

شرکت در راهپیمایی‌ ۲۲بهمن دشمن را ناامید می‌کند

امام جمعه موقت کیش خاطر نشان کرد: یکشنبه ۲۲ بهمن ماه، روز پیروزی انقلاب است از همه کیشوندان دعوت می‌کنم در راهپیمایی این روز تاریخی شرکت کنند و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بزنند.

یوسف پور با اشاره به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن‌ماه تأکید کرد: مردم با شرکت در راهپیمایی این روز سرنوشت‌ساز، دشمن را ناامید کنند.

ضرورت حضور پرشور مردم در انتخابات

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی در خطبه نماز جمعه این هفته گفت: پبامبر اسلام(ص) فرمودند: از سوی پروردگار شما در ایام زندگی تان نسیم های رحمت می ورزد هوشیار باشید که خود را در معرض آنها قرار دهید،نسیم‌های رحمت الهی در زندگی ما در زمان‌های مختلف و شکل‌های مختلف پدید می‌آید یکی از این نسیم‌ها ماه‌های بزرگ رجب، شعبان و رمضان است در این سه ماه فرصت‌های مناسبی برای جبران گذشته و آشتی با آسمان و جهش به سوی سعادت است همانطور که پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله و سلم سفارش کرده‌اند باید خود را در معرض این نسیم‌های رحمت قرار دهیم بدیهی است برای انجام این کار به معرفت نیازمندیم

وی افزود: دو مطلب مهم را همواره باید محور برنامه‌های انقلاب و نظام اسلامی دانست، نخست، ضرورت حضور مردم در صحنه انقلاب تا این انقلاب الهی همچنان زنده بماند. دیگر اگر مردم در صحنه سیاست و اجتماع دینی حاضر نبوده و نسبت به سرنوشت نظام حاکم بی‌تفاوت باشند و با خیال جدایی دین از سیاست یا رفاه طلبی یا بهانه‌های دیگر از حضور در صحنه محروم گردند آن نظام ادامه نخواهد داشت چنانکه حکومت حضرت امیرالمومنین علیه السلام و امام حسن علیه السلام نشانه خوبی برای این تجربه تلخ است.

امام جمعه بندرلنگه تصریح کرد: مشارکت و حضور مردم در انتخابات که از مصادیق (امر جامع) قرآن است هم تکلیف شرعی است، هم حقی بزرگ برای آحاد مردم و هم قدرتی الهی برای تحقق اهداف الهی به همین نسبت عدم حضور در آن گناهی سیاسی اجتماعی، محرومیت از حقی بزرگ و بی‌‌پشتوانه گذاشتن جبهه حق است به همین دلیل سیره امامان انقلاب همواره تاکید بر اهمیت مشارکت مردم و برگزاری انتخابات بوده است و تاکید نموده‌اند نه تنها جمهوریت، بلکه اسلامیت نظام هم وابسته به انتخابات است و هرگونه تبلیغ علیه مشارکت مردم را مخالفت با ایران، اسلام و جمهوری اسلامی دانسته‌اند.

حضور در انتخابات مصداق دفاع از انقلاب است

امام جمعه بوموسی اظهار کرد: دشمن ناجوانمردانه ستون خیمه انقلاب یعنی ولایت و رهبری جامعه و شخص مقام معظم رهبری را نشانه رفته بود ، تنها مقام معظم رهبری را مورد حمله قرار داده بودند ،اما ۲۲ بهمن نشان خواهیم داد که مردم ایران ولایی هستند و پای نظام و رهبری نظام ایستاده‌اند و از صمیم قلب از رهبری و فرمایشات ایشان دفاع می‌کنند.

جاودان با اشاره به اینکه حضور پررنگ نسل جوان در راهپیمایی ۲۲بهمن معنای خاص خودش را خواهد داشت، تصریح کرد: حضور جوانان در راهپیمایی ۲۲بهمن این پیام را دارد که این انقلاب به دست جوانان به پیروزی رسید و حفاظت و حراست شده و در آینده خواهد شد.

امام جمعه بوموسی با اشاره به تحمیل هشت‌ سال جنگ بر کشور افزود: نسل جوان از انقلاب و ‌کشور در میدان‌های جنگ تحمیلی دفاع کرد و اجازه نداد یک وجب از خاک کشور برای اولین‌بار بعد از دو قرن از تاریخ کشور ایران کم شود. : همین جوانان انقلاب اسلامی ایران را به هدف نهایی خود یعنی رساندن به صاحب اصلی خود حضرت حجت(عج) خواهند سپرد.

وی در پایان افزود: مردم نشان دادند علی‌رغم اینکه بعضاً اشکال و ایراداتی هست و گلایه‌مند از گرانی‌ها و تورم هستند، اما پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند.

خواست دشمن عدم حضور مردم در انتخابات‌ است

امام جمعه حاجی آباد با تبریک عید مبعث رسول گرامی اسلام و اعیاد شعبانیه گفت: در ایام ماه مبارک شعبان،اعیاد و ولادت های بسیاری داریم که یکی از آنها ولادت امام حسین علیه‌السلام است که که پیامبر عظیم شأن اسلام روایات زیادی را درباره جایگاه و مقام امام حسين عليه السلام بیان نموده اند و این روز که به نام روز پاسدار نامیده شده است نشانگر اهمیت جایگاه پاسداران انقلاب اسلامی است که باید قدردان آن باشیم و مراسمات اعیاد شعبانیه را هر چه باشکوه‌تر و به صورت مردمی برگزار کنیم. 

امام جمعه حاجی‌آباد ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان برای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌ها و طرح‌های دهه فجر گفت: بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد در زمینه‌های گوناگون و مناطق مختلف شهرستان، پویایی و دغدغه مندی مسئولان را نشان می‌دهد و در میان این پروژه‌ها ، بهره‌برداری از زمین‌های ورزشی و چمن در روستاها اهمیت ویژه‌ای دارد، چراکه باعث می شود شور، نشاط و امید در جوانان زنده شود . 

حجت الاسلام مهدی دُری افزود : قطعا خواست دشمن،عدم حضور مردم در انتخابات است و باید به این نکته توجه کرد که اگر به گفته منافقین حضور مردم فایده و تاثیری ندارد، چرا دشمن این همه اصرار بر عدم حضور مردم در انتخابات دارد و با تمام توان در این زمینه برنامه‌سازی و تلاش می‌کند، پس این تلاش دشمنان نشان دهنده اهميت حضور مردم در انتخابات است چراکه دشمنان هیچ زمان منفعت و خوبی را برای ما نخواسته‌اند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از