حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد:

بهره‌برداری از ۴۴۲پروژه بخش کشاورزی در سفر رئیس‌جمهور

بهره‌برداری از ۴۴۲پروژه بخش کشاورزی در سفر رئیس‌جمهور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: هم‌زمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان، 442 پروژه کشاورزی با اشتغال‌زایی 9 هزار و 759 نفر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، عباس مؤیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در مجموع، میزان کل اعتبار هزینه‌شده برای طرح‌ها و پروژه‌های قابل‌افتتاح سازمان جهاد کشاورزی در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان، ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است.

 وی به تشریح طرح‌ و پروژه‌های قابل‌افتتاح پرداخت و آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین باغ نخیلات کشور در دشت پلپک بشاگرد با اعتباری بالغ‌ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال در ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار ازجمله پروژه‌های شاخص دانست که برای ۴ هزار نفر اشتغال‌زایی دارد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، آغاز عملیات اجرایی کشت پنبه (شهر نساجی) جاسک بااعتبار ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و آغازعملیات اجرایی زارعت چوب در سیریک در دو هزار هکتار از دیگر پروژه‌ها ذکر کرد. 

مؤیدی در رابطه با احداث و راه‌اندازی ۴۸ واحد صنایع تبدیلی و غذایی سطح استان یادآور شد: این واحدها با حجم تولید ۴۴۰ هزار تن بااعتبار ۱۵۹ میلیارد ریال راه‌اندازی می‌شود که برای هزار و ۶۰۲ نفر در استان اشتغال ایجاد می‌کند. 

وی از ۹۲ پروژه تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی استان شامل اجرای آبیاری تحت‌فشار –خط انتقال آب در یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار با اعتبار یک‌هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال با یک هزار و ۳۰۰ اشتغال‌زایی سخن گفت و در ادامه افزود: در این سفر دور دوم ریاست جمهوری ۵۳ پروژه احداث واحدهای تولیدی گلخانه‌ای در ۷۶ هکتار به اعتبار بالغ‌بر ۵ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال با ۷۵۶ اشتغال‌زایی افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از ایجاد پنج واحد تولیدی مواد پروتئینی (مرغداری گوشتی) با ۱۷۶ هزار قطعه با رقم ۶۸ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

مؤیدی، واحدهای راکد احیاشده را ۲۳۵ پروژه دانست که حدود ۸ میلیارد ریال اعتبار اختصاص‌یافته و برای ۸۰۳ نفر شغل ایجاد کرده است. 

وی از پروژه‌های مردم‌نهاد نام برد که برای ۳۷۳ نفر اشتغال‌زایی دارد و ادامه داد: این پروژه‌ها شامل توسعه پرورش زنبور عسل در حاجی‌آباد – رودان، ایجاد واحد نوغانداری با کشت ۱۵ هزار نهال و ۱۷۱ مزرعه ماهیان گرمایی است.

این مقام مسئول در رابطه با مجوزهای صیادی و کشاورزی در سطح استان گفت: برای صدور مجوز صیادی، ۷ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی انجام و ۶ هزار و ۱۷۰ پرونده تشکیل‌شده است همچنین سند ۷ هزار و ۵۵۰ قطعه اراضی کشاورزی در ۶۵ هزار سطح نیز در دولت سیزدهم صادرشده است.

مؤیدی با اشاره‌ای به آغاز عملیات اجرایی اولین طرح پرورش جلبک در ۵۰ هکتار کندال سیریک داشت و عنوان کرد: برای راه‌اندازی این طرح، ۳۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص‌یافته است که برای نفر ۵۰۰ اشتغال‌زایی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در دور نخست سفر رئیس‌جمهور به استان که دی‌ماه ۱۴۰۰ انجام شد ۳۱ هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای سازمان جهاد کشاورزی مصوب شد تا ظرف دو سال به این بخش اختصاص یابد.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۱ هزار میلیارد ریال از این اعتبار پرداخت‌شده است، اضافه کرد: برای اجرای ۱۴ طرح، ۷۶ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی مصوب شد.

مؤیدی ادامه داد:تاکنون به ۶ هزار و ۲۷۰ طرح واحد تولیدی افزون بر ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به عاملیت بانک‌های مختلف پرداخت‌شده است. مویدی یکی از مطالبات از ریاست‌جمهور تخصیص تسهیلات برای جبران تکمیل پروژه‌ها است که ظرف دو سال گذشته ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال پرونده تسهیلات آماده پرداخت است و نیاز به تخصیص منابع بانکی دارد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، یکی از مشکلات استان را تأمین دام پرواری ذکر کرد و گفت: یکی از درخواست‌های ما به رئیس‌جمهور تخصیص اعتبار برای ایجاد قرنطینه دامی در استان او مذاکره با کشورهای مانند پاکستان برای تأمین دام پرواری خواهد بود.

وی بیان داشت: برای طرح های آبخیزداری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان، واحدهای آسیب دیده ناشی از خشکسالی ۴۰۰ میلیارد تومان و در حوزه‌های زیرساختی ۵۳۰ میلیارد تومان تسهیلات نیازمند هستیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از