حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

نماینده ولی‌فقیه در نشست بسیج اساتید بندرعباس:

بسیج اساتید موتور محرکه فعالیت دیگر اساتید است

بسیج اساتید موتور محرکه فعالیت دیگر اساتید است

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: بسیج اساتید موتور محرکه حرکت دیگر اساتید در کشور است و باید فعال در تمامی عرصه‌های فرهنگی، عقیدتی باشند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، امروز صبح به مناسبت روز ملی بسیج اساتید و در نشست اساتید بسیجی در دانشگاه‌های هرمزگان که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: امروز استادان دانشگاه به‌ویژه اساتید بسیجی رسالت و نقش منحصربه‌فردی را در جامعه ایفا می‌کنند.

وی به نقش اساتید بسیجی در محورهای اساسی انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: هیچ‌گونه غفلت در نقش اساتید پذیرفتنی نیست و اساتید در بیانیه گام دوم، تمدن‌سازی، جهاد تبیین و کارهای زمین‌مانده که جز مطالبات مقام معظم رهبری است را باید جامعه عمل پوشانده شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ادامه داد: اسلامی کردن دانشگاه‌ها و سیاست‌های ابلاغی در این حوزه است یکی از مطالباتی است که باید اجرایی شود که اساتید بسیجی در این زمینه نقش بسیار مؤثری ایفا کنیم .

عبادی زاده عنوان کرد: قطعاً با فهم دقیق از تحولات امروز جایگاه حقیقی نظام جمهوری اسلامی را باید به مردم و به‌ویژه نسل جوان آموخت و به فرمایش رهبر انقلاب «به قله نزدیک می‌شویم» را در شرایط کنونی جامعه ایجاب می‌کند که نقش‌آفرینی ما در تحولات جهانی بیشتر باشد.

وی اظهار کرد: تلاش‌ها با وضعیت موجود متناسب نیست و نیاز به‌سرعت بیشتر و حساسیت و درک بیشتر زمانی دراین‌خصوص داریم تا جایگاه خود را در نقطه حوادث جهانی درک کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ادامه داد: ما در نقطه‌ای از حوادث جهانی قرار داریم که درگذشته تاریخ وجود نداشته و حوزه مرزهای جغرافیایی را گسترش دادیم البته نه باقدرت نظامی بلکه باهدف گسترش مرزهای علمی و فکری و اعتقادی انقلاب اسلامی و با شکل متفاوت است.

عبادی زاده گفت: جذب دل‌ها و صدور انقلاب اسلامی به جهان که این تحولات کم‌نظیر است و پرچم تمدن نوین اسلامی در دست ایران و شکل آن متفاوت است و امروز به‌جای تصرف خاک، به دنبال تصرف دل‌ها هستیم و کسی تصور نمی‌کرد در آغاز گام دوم انقلاب مرزهای عقیدتی انقلاب اسلامی گسترش یابد.

وی تأکید کرد: آنچه در جهان امروز اتفاق شاهد جابه‌جایی قدرت در دنیا هستیم و حضور ما در قلب دنیا شاهد همین است به لحاظ راه‌های ارتباطی است و ویژگی خاص است .

نقش اساتید بسیجی در تربیت جوان اثرگذار در تحولات جهانی 

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان به وظیفه استادان بسیجی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ما باید در مسیر ساخت و تربیت انسان و جوان اثرگذار در تحولات جهانی و حوزه جامعه‌پردازی نقش و رسالت خود را ایفا کنیم. 

عبادی زاده اضافه کرد: اساتید بسیجی تعلق به آرمان و نگاه بلند تمدن اسلامی دارند و در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار برای نسلی که در اختیار دارید که آینده انقلاب اسلامی بر دوش اینان است.

وی گفت: تربیت نسل جدید و انسان‌سازی به‌ویژه انسان‌های که هم تعهد و تخصصی داشته باشند روی دوش اساتید بسیجی است و اگر برنامه نداشته باشیم دشمن برای آنها برنامه دارد و به تعبیر امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه شما اگر خواب باشید دشمن هرگز خواب نمی رود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ابراز کرد: شعار سالی که عنوان شده برخاسته از اصالت حضور فعال در همه عرصه‌ها است و بسیج اساتید باید پیش‌گام باشد و امروز به تحرک، نشاط و بیداری نیاز داریم .

عبادی زاده در بخش دیگر به ارتباط علمای جبهه مقاومت در سوریه و عراق و لبنان اشاره و گفت: ما در حوزه بسیج اساتید در هرمزگان با دانشگاه‌های حوزه مقاومت ارتباط بگیریم و دررابطه‌با اهداف خاص به‌ویژه تمدن نوین اسلامی قدم‌های مؤثری برداریم.

وی جبهه جدید دیگر را در مقاومت باید ایجاد کرد و افزود: این جبهه ارتباط نزدیک با دانشگاه‌های جبهه مقاومت است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان یادآور شد: تمدن نوین اسلامی در ایران شروع شده و این مهم به دیگر کشورها تعمیم داده شده و باید ارتباطات حفظ شود و برای ساخت تمدن‌سازی روابط اساتید دانشگاه این کارها را انجام دهیم. 

بسیج اساتید موتور محرکه فعالیت دیگر اساتید باشد

عبادی زاده گفت: بسیج اساتید موتور محرکه حرکت دیگر اساتید در کشور است و ساکت بودن ما باعث انزوا است و باید فعال در تمامی عرصه‌های فرهنگی، عقیدتی و حتی علنی در قالب ملی و بین‌المللی جایگاه خود را ایفا کنیم .

آینده جبهه مقاومت روشن است

علی بهرامشاهی مسئول بسیج اساتید هرمزگان نیز در بخش ابتدایی این نشست به تشریح وظایف بسیج اساتید پرداخت و گفت: دفاع از ارزش‌های و دستاوردهای انقلاب اسلامی، کمک و ایجاد بستر مناسب علمی و پژوهشی نیاز محور، ارتقای اندیشه و توسعه خدمت به کشور و وحدت حوزه و دانشگاه، کشف ظرفیت‌های کشور نقش نظارتی و ورود به حوزه شناخت و تحلیل حوزه محلی منطقه‌ای و علمی و شبکه‌سازی در قالب علمی و فرهنگی نیروهای انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور است.

وی افزود: شبکه اساتید دانشگاه‌های استان در عرصه‌های مختلف درحال‌خدمت هستند و از ظرفیت اساتید به بهترین نحو بهره برده می‌شود .

مسئول بسیج اساتید هرمزگان با بیان اینکه امسال با جدیت شعار محوری و اهداف بسیج را دنبال می‌کنیم، افزود: یقیناً امروز با نیاز به جهاد تبیین، تبیین ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی و شیوه حکمرانی ایشان در دولت خدمت و روشنگری از اولویت‌ها است.

بهرامشاهی ادامه داد: موقعیت جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه‌ای و تاریخی برخوردار است که قله قابل‌مشاهده است و جنایات هر روزه رژیم صهیونیستی را شاهد هستیم و که دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد و دست‌وپازدن‌های نهایی این رژیم سفاک را شاهد هستیم. 

وی همچنین اظهار کرد: اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا، نامه رهبر انقلاب، نشان‌دهنده آینده روشن برای جبهه مقاومت را ترسیم می‌کند و دستیابی به پیروزی نهایی نزدیک است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از