حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

بر عرشه ناوشکن دنا صورت گرفت؛

برگزاری گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل

برگزاری گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل

مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و قیام ۱۵ خرداد، بر عرشه ناوشکن تمام ایرانی دنا که سال گذشته ۶۵ هزار کیلومتر پیرامون کره زمین مأموریت انجام داد، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ به نقل از فارس؛ در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد که بر عرشه ناوشکن تمام ایرانی دنا در حضور مسئولین، فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح استان هرمزگان، برگزار شد، حجت‌الاسلام جعفر صمدی؛ حضرت امام خمینی (ره) را وارث خلافت انبیا دانست و گفت: حضرت امام، هم در بخش صاحب‌نظران حضور دارد و هم در صحنه صاحبدلان صاحب‌امتیاز و جایگاه است. 

مدیر عقیدتی سیاسی منطقه یکم دریایی امامت بندرعباس، از امام به‌عنوان مهندس معمار اسلام نام برد و گفت: امام خمینی جامع شریعت و طریقت و حقیقت بوده و خواهد بود. 

وی افزود: در زندگی ۹۰ساله پربرکت امام دو دهه بسیار مهم وجود دارد دهه اول انس او با جهان غیب و عرفان، از اواخر سن ۲۷ سالگی تا اوایل ۳۸ سالگی، سالیانی که کتاب‌های عمیق عرفانی را نوشت و دهه دوم، دهه شهامت و اوج رهبری از پایان سال ۵۷ تا آغاز سال ۶۸ امام در این دهه، جهان سیاسی معاصر را زیر و رو کرد، دوران زندان و تبعید و زمان اقتدار رهبری آن مرد بزرگ. 

حجت‌الاسلام صمدی تأکید کرد: چه‌بسا کسانی که به دنبال تحریف امام هستند و در این زمینه باید به نظر و تفسیر مقام معظم رهبری، اقتدا کنیم و حضرت امام را از نگاه و کلام ایشان بشناسیم. 

در ادامه این مراسم، امیر دریادار دوم جلیل مقدم ارشد نظامی آجا در استان هرمزگان، نهضت حضرت امام را آغازکننده انقلابی توصیف کرد که موجب زنده شدن اسلام در جهان معاصر شد.


 وی، با اشاره به دشمنی جبهه جهانی استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران، افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون نظام استکبار جهانی با تمام قوا به دنبال ازبین‌بردن نظام جمهوری اسلامی است و به‌کرات حضور امامین انقلاب موجب نجات کشتی نظام اسلامی را در دریاهای طوفانی سیاسی و نظامی شده است. 

دریادار دوم مقدم فرمان حضرت امام در فروردین سال ۵۷ را که آن روز را روز ارتش نامیدند تضمین‌کننده ثبات انقلاب عنوان کرد و گفت: ارتش، در روزهای اولیه جنگ تحمیلی، تنها سپر انقلاب اسلامی در دفاع از وطن در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح بعث بود.

این فرمانده ارتشی، حضرت امام و مقام معظم رهبری را ناخدایان نجات کشتی انقلاب دانست و افزود: کارشناسان غرب می‌گویند دو ماه برنامه‌ریزی و تلاش برای ضربه‌زدن ما به ایران، با دو ساعت سخنرانی رهبر ایران از بین می‌رود و همین یکی از مصادیق، رهبری عزتمندانه حضرت آقا در نظم نوین جهانی است.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از