حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/02/26 | 2024/05/15

Logo

بدرقه زائران خانه خدا هرمزگان فرودگاه بندرعباس

بدرقه زائران خانه خدا هرمزگان فرودگاه بندرعباس

زائران خانه خدا پس از یک دهه توقف حج عمره از ایران به سرزمین وحی، امسال ۹ اردیبهشت‌ماه ماه اولین کاروان زائران سرزمین وحی از هرمزگان راهی عربستان شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»،به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، پس از یک دهه توقف حج عمره مفرده از ایران به سرزمین وحی، امسال ۹ اردیبهشت‌ماه اولین کاروان زائران سرزمین وحی از هرمزگان راهی عربستان شدند.
 شوق و شور عجیبی بود که قابل‌وصف نبود از بانویی که همواره اشک می‌ریخت که با سن بالای که داشت و باور نمی‌کرد در فرودگاه نشسته و می‌خواهد همین‌الان حال دل خود را توصیف کند تا آن خانمی که همسرش او را ثبت‌نام کرده و به او خبر نداده بود و بعد از یک دهه امروز دانسته بود که راهی سرزمین نور می‌شود.
 هر لحظه‌لحظه در فرودگاه بندرعباس صدای ذکر و نیایش بود که شاید هنوز برای آنها قابل‌باور نبود؛ اما با اشک‌ها و نجوایی که داشتند فضا را معنوی کرده بودند و حال نزدیکی انسان به خدا بیشتر احساس می‌شد.
 از دخترخانمی هفت‌ساله‌ای که کوچک‌ترین عضو این کاروان بود بگویم که حال عجیبی داشت و برای دیدار با خانه خدا لحظه‌شماری می‌کرد و شیعه و سنی همه برای یک هدف و با یک‌کلام و راهی بیت‌الله احرام می‌شدند.
 از خانمی برای شما بگویم که می‌گفت دیدار خانه خدا بهترین فرصت است تا هم برای ظهور امام‌زمان (عج) دعا کنیم و دلش با تمام تب‌وتاب برای ملت ایران هم می‌زد و برای جوان و پیر ایران اسلامی دعا کند که مشکلات برطرف شود.

۱۵ مردادماه، پروازهای عمره ازسرگرفته خواهد شد


 جمشید دلفاردی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهدای هرمزگان در خصوص اعزام کاروان زائران به سرزمین وحی گفت: اولین پرواز زائران به بیت‌الحرام پس از ۹ سال وقفه با توفیق خداوند متعال پرواز از شهر بندرعباس به مکه انجام شد.
 وی با بیان اینکه این پرواز ۲۵۵ زائر در قالب سه کاروان عازم بیت‌الحرام شدند، افزود: از این ۲۵۵ نفر، ۷۵ نفر آقا و ۱۸۰ نفر خانم هستند. همچنین کوچک‌ترین عضو این پرواز ۷ سال و مسن‌ترین آن ۹۷ سال دارد.
 به گفته دلفاردی، پرواز دیگری تا قبل از حج تمتع نداریم و ان‌شاءالله از اول ماه صفر، ۱۵ مردادماه، پروازهای عمره ازسرگرفته خواهد شد.
 مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان، افزود: زائران عزیز به مدت ۱۰ روز در مکه و مدینه اقامت خواهند داشت.
 دلفاردی ادامه داد: امسال به‌طورکلی برای حج تمتع ۱۰۲۴ نفر از شهر بندرعباس و نزدیک به ۵۰۰ نفر از شهرستان قشم عازم بیت‌الحرام خواهند بود.

۲۵۵ نفر به سرزمین وحی اعزام شدند
 حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان هرمزگان گفت: خداوند توفیق داد بعد از گذشت قریب به یک دهه اخیر در اعزام عمره مفرده، از سوم اردیبهشت‌ماه در کشور آغاز شد.
 وی افزود: اولین سفر زائران استان هرمزگان در قالب سه کاروان ۷۵ نفره به تعداد ۲۵۵ نفر و حضور سه روحانی و سه عامل اجرایی عازم مدینه منوره خواهند شد.
 مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان هرمزگان، بیان کرد: ایستگاه پروازی از بندرعباس به مقصد مدینه از ۹ اردیبهشت‌ماه آغاز که به مدت ۵ روز در مدینه و ۵ روز در مکه و زمان برگشت نیز ۱۹ اردیبهشت از فرودگاه جده است.
 حجت‌الاسلام حاجبی ادامه داد: برنامه‌های حج تمتع در سال جاری نیز از ایستگاه پروازی بندرعباس و قشم که شامل ۹ کاروان اهل‌سنت و ۲ کاروان شیعه است که قریب به ۱۱۵۰ نفر اعزام خواهیم داشت.
 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از