حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان خبر داد:

عضویت ۸۰۰هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

عضویت ۸۰۰هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر گفت: در دو سال که از دولت سیزدهم می‌گذرد، ۸۰۰ هزار نفر به عضویت این صندوق درآمده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ بیت‌الله برقراری صبح امروز در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانسی در محل دفتر مدیرعامل صندوق مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایری برگزار شد، یکی از راه‌های تحقق اجتماعی را گسترش شرایط بیمه‌ای دانست و گفت: با گسترش این بخش می‌توان در این حوزه به تحقق عدالت اجتماعی نزدیک شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه براساس اصل ۲۹ قانون اساسی، بیمه اجتماعی، همگانی است و دولت مکلف است که این را برای آحاد جامعه آن را فراهم کند، افزود: سایر بیمه‌ها، اجباری هستند و بسیاری از کشاورزان و عشایران پوشش بیمه‌ای نداشتند؛ چرا که صندوقی برای این کار تأسیس نشده بود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور ادامه داد: قانون ساختار و نظام جامع تامین اجتماعی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تأسیس شد تا به واسطه آن کشاورزان و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بتوانند خودشان را به صورت اختیاری بیمه اجتماعی کنند.

برقراری تأکید کرد: تمام کسانی که در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو شده و تحت پوشش قرار گرفته‌اند خدماتی از قبیل حقوق مستمری است. دومین مزیت این است که فرد می‌تواند مستمری از کارافتادگی دریافت کند. در نهایت اینکه اگر کسی بیمه شد و فوت کرد مستمری وی به بازماندگان تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه با استقرار دولت مردمی سیزدهم، اقدامات بسیار موثری انجام شده است، افزود: در سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ۴۵ اقدام مهم و راهبردی انجام داده‌ایم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، جذب بیمه شده جدید در این صندوق را از مهم‌ترین اقدام مهم انجام‌شده نام برد و تصریح کرد: در دو سال اخیر دولت سیزدهم، ۸۰۰ هزار نفر جدید به عضویت صندوق درآمدند که معادل ۶۳ درصد عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم است. 

برقراری همچنین، تمدید بیمه‌شدگان را از دیگر اقدامات انجام‌شده توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ذکر و تصریح کرد: در این حوزه نیز به معدل ۸۲ درصد ارتقاء یافته‌ایم.در حوزه مستمری‌بگیران نیز در سال گذشته، ۴۳ درصد افزایش داده‌ایم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از