حالت تاریک

امروز : جمعه, 1403/02/28 | 2024/05/17

Logo

رئیس قوه قضائیه:

با تولید، پیشرفت و تعالی گسترش می‌یابد

با تولید، پیشرفت و تعالی گسترش می‌یابد

رئیس قوه قضائیه گفت: با کار و تولید تولید ثروت است که پیشرفت، عزت، توسعه و تعالی گسترش می یابد و اگر کار و تلاش نباشد حتی استقلال سیاسی خدشه دار و به فرهنگ ضربه وارد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»، محسنی اژه‌ای ظهر امروز در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی خلیج فارس اظهار کرد: اسلام نسبت به نفس تولید و کار ارزش قائل است و از بیکاری و کم کاری خوشش نمی آید و برای کسی که عزت‌مندانه تلاش می کند.


وی افزود: اگر کار و تلاش زندگی و ثروت جریان می‌یابد و کشور قوی خواهد شد و با کار و تولید تولید ثروت است که پیشرفت، عزت، توسعه و تعالی گسترش می یابد و اگر کار و تلاش نباشد حتی استقلال سیاسی خدشه دار و به فرهنگ ضربه وارد می‌شود.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در چند ساله گذشته بر روی مسائل اقتصادی پافشاری می‌کند، اگر بخواهیم شعار سال را محقق کنیم یکی از برجسته‌ترین این نیروهای اثر گذار جمعیت بزرگ خانواده کارگری است.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: این قشر کارگر در مسیر توسعه اقتصادی ایران اسلامی با وجود شرایط سختی که بعد از انقلاب اسلامی مانند تحریم‌های ظالمانه چه نقشی را ایفا می‌کنند.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه این جمعیت بزرگ کارگری که در این شرایط در نظام جمهوری اسلامی کار می‌کند چه جایگاهی دارد؟ ادامه داد: بستری برای آن فراهم شده است که رشد پیدا کند و ایا برای کارگران طبقه‌بندی برای پیشرفت آن اندیشیده شده است. 

رئیس عدلیه ابراز داشت: چه عواملی باعث امنیت شغلی می شود و چه رابطه‌ای میان کارگر و کارفرما باید ایجاد شود و اگر نقدینگی و توانایی برای بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و کوچک نباشد امنیت شغلی کارگر به خطر می‌افتد. 
محسنی اژه‌ای اظهار کرد: امروز باید کار کارگری به گونه ای باشد که با تورم سبد هزینه‌ای معیشتی آنان با کمبود دچار اختلال نشود. 

وی تاکید کرد: دیوان عدالت اداری در زمینه قانون گذاری و دفاع از کار و کارگر صلاحیت دارد در این زمینه کمک کند. برخی از مشکلات که قوه قضائیه می‌تواند کمک کند تفکیک شود و ما آمادگی داریم در این زمینه کارهای اساسی انجام دهیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از