حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

رئیس جمهور:

قدرت ایران برای منطقه امنیت‌ساز است

قدرت ایران برای منطقه امنیت‌ساز است

رئیس جمهور گفت: قدرت نظامی ما تهدیدی برای هیچ کشوری نبوده بلکه قدرت امنیت ساز است و کشورهای منطقه می‌توانند به قدرت امنیت‌ساز ما تکیه کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم شهرستان میناب با بیان اینکه امروز قدرت نظامی ارتش، سپاه و بسیج قدرت بازدارندگی دارد، گفت: دشمنان در گذشته هرگاه با ایران اسلامی‌می‌خواستتد صحبت کنند با زبان تهدید و گزینه نظامی را رو می‌کردند؛ اما امروز آن زبان تهدید دیگر وجود ندارد.

وی افزود: قدرت ایران اسلامی حماسه ساز در عرصه‌های مختلف است در نیروهای مسلح ما توانایی حضور دارند و بارها گفته‌ایم که جنگ را آغاز نمی‌کنیم اما اگر کشوری بخواهد جنگ را شروع کند جواب محکمی خواهیم داد.

رئیس جمهور ادامه داد: قدرت نظامی ما تهدیدی برای هیچ کشوری نبوده بلکه قدرت امنیت ساز است و کشورهای منطقه می‌توانند به قدرت امنیت‌ساز ما تکیه کنند. اساس قدرت ما قدرت ایمان و ایستادگی است همان‌گونه که امروز در غزه مشاهده می‌شود، قدرت ایمان است؛ امروز بعد از ۱۱۰ روز مردم فلسطین پیروز هستند و شکست خورده رژیم غاصب صهیونیست و آمریکا است و این قدرت حق خداوند است که در عالم حکمرانی می‌کند.

رئیسی همچنین گفت: مردم خطه هرمزگان همواره با امید تلاش کرده‌اند به برکت انقلاب اسلامی وضعیت شهرها و روستاها متفاوت شده اما به دلیل برخی از مشکلات نیازمند کار جهادی و تحول هستیم، تمام نیروها و دست‌اندر کاران تلاش کنند و مشکلات را برطرف سازند.

وی تصریح کرد: در هرمزگان بیش از ۶۰۰ کارخانه راکد احیا شد؛ در کشاورزی گام‌های خوبی برداشته شده است بیش از ۱۰۰ واحد کارخانه کارهای آن به زودی صورت گرفته است و این باعث چرخش تولید بیش از پیش است. 

رئیس جمهور افزود: کشاورز مینابی بداند که تلاش می‌کنید محصول کشاورزی افزایش دهید بازاریابی و صادرات صورت گیرد اینها برای رشد اقتصادی کشور است.

وی گفت: بسیاری از کشورها بیش از نیمی از تولیدات ناخالصی خود را از دریا انجام می‌دهند و در هرمزگان که ۹۰۰ کیلومتر دریا وجود دارد ظرفیتی خوب است که در حوزه‌های مختلف برنامه روزی صورت گیرد و با ابلاغ رهبر معظم انقلاب در دولت کار آغاز و نیازمند تلاش مسئولان و شما مردم عزیز است.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: آمار بیکاری در هرمزگان کاهش یافته است؛ آنچه که دشمن می‌خواهد به جامعه القا کند یاس و ناامیدی است به هیچ عنوان ادارات و سازمان‌ها هیچ مانعی را در این راه قرار ندهند و نمی‌شود و نمی‌توانیم نباید وجود داشته باشد.

وی مطرح کرد: مردم ما مردم با اراده و مصمم هستند، در کارخانه روز گذشته که در سال گذشته تبدیل به ۴۰ کارگر شد و می‌گفتند تا زمانی که تحریم‌ها برداشته نشود امکان توسعه آن نیست اما الان کارگران آن قریب به ۵۰۰ نفر است و این امکان وجود دارد به یک هزار کارگر نیز برسد و این به برکت باور ما «می‌توانیم» است.

رئیس جمهور تصریح کرد: نیروهای جهادی و شهدا و رهبر عزبزمان به ما آموختند علی رغم وجود تحریم‌ها با اراده می‌توان کشور را پیش برد.

رئیسی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در هرمزگان در حوزه در نفت و گاز و... صورت گرفته است؛ اقدامات بسیار خوبی در نیروی دریایی صورت گرفته کارهای علم پایه و فناورانه صورت گرفته است و افتخارات فراوانی در ایجاد امنیت در دریا و زمین صورت گرفته است؛ امرور قدرت نظامی ارتش سپاه بسیج قدرت بازدارندگی دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از