حالت تاریک

امروز : سه‌شنبه, 1403/03/01 | 2024/05/21

Logo

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ایجاد گردان‌های غواص ایران در دنیا بی‌نظیر است

ایجاد گردان‌های غواص ایران در دنیا بی‌نظیر است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایجاد گردان‌های غواص در کشورمان در دنیا را بی‌نظیر خواند و گفت: حضور گردان‌های غواص در جنگ بسیار حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ محسن رضایی در دومین کنگره شهدای غواص در جزیره کیش اظهار کرد: ایجاد گردان‌های غواص در کشورمان در دنیا بی‌نظیر می‌باشد و حضور گردان‌های غواص در جنگ متجاوز عراق بسیار حائز اهمیت بود که توانستند حقوق ملت را از آنها بگیرند؛ هر چقدر از این کنگره‌ها و همایش‌ها برگزار شود بیشتر جوانان و نوجوانان با آن دوره و آن زمان آشنا خواهند شد.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا عنوان کرد: مسئله شهدا از مقام‌های بزرگیست به ویژه در فرهنگ ما ایرانیان که جایگاه بالایی دارد مردم ایران به جایگاه شهدا توجه خاصی دارند؛ شهدا در فرهنگ ما چه در دین و مذهب ما جایگاه والایی دارند.

رضایی تصریح کرد: زمانی که ما در جنگ بودیم هیچ مهمات و امکاناتی نداشتیم ماه اول که مهمات ارتش تمام شد هیچ کدام از کشورها به ما مهمات ندادند؛ شهید بابایی که با یک موشک میتوانست چقدر چیزها بزند؛ سپاه هیچ چیزی نداشت در این شرایط میگفتند پشت ایران را بهترین وقت است که به خاک بمالیم، بهترین موقعیت بود برای حمله و پنج استان راهم  گرفتند؛ ۲/۵نفر از ۳۵میلیون جمعیت ما آواره شدند.

وی ادامه داد: سال۱۳۵۹ بهترین زمان برای از بین بردن این می‌دانستند صدام وارد ایران شد در اهواز و می‌خواست گزارش‌های تلویزیونی بگیرد که اعلام کند چه خواسته‌هایی دارد و بهترین زمان  ضعیف شدن ایران می‌دانست که به خیال خودش کار ایران تمام شده است؛ اما چه شد که این صحنه به هم ریخت چرا اسرائیل سه چهار ماه است در پشت غزه گیر کرده است؛ کشورهایی مانند غزه، لبنان، یمن این‌ها درس‌هایی را از ایران گرفتند که الان می‌توانند در مقابله با آنها ایستادگی کنند و مقاومت داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: رمز پیروزی ما چه بوده است؟ رمز پیروزی ما یک چیزی است به نام ( فناوری سلیمان) چرا فناوری سلیمان به دلیل؛ ایمان، نوآوری و حرفه‌گرایی، ایمان به خدا، نوآوری همین گردان‌های غواص بود، حرفه‌گرایی غواصان ما از حرفه‌ای ترین رزمندگان ما بودند بسیار حرفه‌ای و دقیق بودند و با تاکتیک عمل می‌کردند.

رضایی با بیان اینکه کسانی که برای خدا می‌جنگیدند از افسردگی و یأس بیرون می‌آمدند و از بی‌معنایی خارج می‌شدند، گفت: غربی‌ها که هم پول و هم ثروت دارند اما هم حس افسردگی و تنهایی وهم بی‌معنایی دارند و متأسفانه دارند این‌ها را به جوانان و نوجوانان ما تزریق می‌کنند.

وی افزود: غربی‌ها می‌دانند اگر جوانان ما از تنهایی در بیایند و معنا پیدا کنند بسیار سرسخت خواهند شد.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد: چرا می‌گوییم غواص‌های ما بهترین شهدای ما هستند؟! اولین کاری که غواصان می‌کردند خودشان را به آمادگی می‌رساندند قبل از عملیات باید تمرینات بسیار سختی انجام می‌دادند.

رضایی با تأکید بر اینکه کیش سرآغاز آبی و خاکی شدن و آموزش‌های غواصی بود، خاطرنشان کرد: غواصان تفنگ و تجهیزات خاص استفاده کردند و از نظر من شهدا غواص بهترین شهدا هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از