حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

هرمز گزارش می‌دهد؛

مشارکت در انتخابات؛ راه‌حل مشکلات کشور

مشارکت در انتخابات؛ راه‌حل مشکلات کشور

شاید برای خیلی‌ها سوال باشد که اصلاً چرا ما باید در انتخابات شرکت کنیم، در این نوشتار به چرایی این پرسش پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ شاید برای خیلی‌ها سؤال باشد که اصلا چرا ما باید در انتخابات شرکت کنیم، چرا وقتی اوضاع اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی وخیم است و ثبات قیمت وجود ندارد و اصلا من به عنوان یک جوان باید صد سال کار کنم تا بتوانم خانه بخرم و ماشین رؤیاهایم را سوار شوم چرا باید رأی بدهم و به خودم زحمت بدهم، این انتخابات نتیجه‌اش از قبل مشخص است ملت همش فریب می‌خورند!!!، این جملاتی را که ذکر کردم را خوب به گوش جان بسپارید که در یک الی دو ماهه آینده حتما آنها را خواهید شنید، افرادی که راه و نیت شان مشخص است در آستانه انتخابات که می‌شود به قصد ناامیدی مردم به میدان می‌آیند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای ناامیدی مردم چه پروژه‌هایی را که اجرا نمی‌کنند، اصلأ این رسالت را از اربابان پول و قدرت به ارث بردند همان‌هایی که در داستان‌های حول محور فساد پدرخواندگی کرده و در دنیای مفسدین اقتصادی و اداری آقایی می‌کنند، ما مدعیان مبارزه با فساد یک فکر داریم با این مضمون که مفسدین همیشه مطالبه‌گران و مبارزان با فساد را ناامید می‌کنند و به مدام در گوش آنها می خوانند که صدای شما به جایی نمی‌رسد بی‌خودی تلاش نکنید، در صورتی که این افراد از همبستگی مردم و مطالبه‌گری آنها برای نابودی شبکه فساد هراس دارند، در بحث انتخابات هم به همین صورت است می‌گویند رأی ندهید چون رأی شما تأثیر ندارد و اوضاع بدتر می‌شود!، اینکه چه اهدافی پشت این سخنان وجود دارد را کار نداریم فقط قصد معرفی کردن این افراد را دارم، گزینه اول، کومله و دار و دسته تجزیه‌طلبانی که به قول آن خانم مثلا خبرنگار که در صوت لو رفته‌اش گفت، اینها یک ایران تیکه و پاره را می‌خواهند و چشم دیدن یک کشور متحد را ندارد که البته کور خوانده‌اند حتی اگر ما نباشیم جنازه‌های ما برای نابودی این ستمکاران کافی است، گزينه دوم، رژیم جعلی صهیونیستی و دار و دسته آن در شرق تا غرب عالم که نامشان فرق دارد اما هدفشان یکی اشت، گزینه سوم؛ غرب سواستفاده گر، شاید در ذهنتان نقش ببندد که چرا غرب را اینگونه خواندم، کافی است نگاهی گذرا به وضعیت کشورهای ضعیف جهان بزنید که در دوره زمانی مستعمره این قماش بودند، کشورهای آفریقایی نمونه خوبی برای این مثال هستند حالا چرا این مثال را زدم؟ علتش این است که غرب و کاسه لیسان غرب زده منتظر کوچک‌ترین مشکلی هستند تا بواسطه آن جمهوری اسلامی را تضعیف و نابود کنند که البته این آرزو را به گور خواهند برد، تا بتوانند کما فی سابق در زمان رضا پالون بر ایران حکمرانی کنند، اینهایی که نام بردم تنها بخشی از دشمنان این مرز و بوم هستند، گفتنی است سر بعضی از این دشمن‌های خارجی را که بگیری ریشه‌هایی از آن بی‌ریشه‌ها را در داخل خواهید یافت.

انتخابات راه حلی برای مشکلات کشور

این همه نوشتیم که بعضی‌ها می‌گویند چرا باید شرکت کنیم، حالا وقت جواب دادن است، ما در این دنیا در قبال هم مسئولیم یعنی چه، یعنی اینکه اگر من نروم پای صندوق رای و دیگری برود و فرد اشتباهی را که تخصص ندارد اما زبان چربی دارد را انتخاب کند و رای من و توو او و آنها روی زمین بماند و فرد اصلح نیز تنها بماند، یعنی اگر آن فرد اشتباه بالا رفت و کار را خراب کرد مسئولش شمایی هستی که پای صندوق رأی نمی ر‌وی و نمی‌دانی که در آخرت به خاطر بی‌مسئولیتی ما گریبانمان را خواهند گرفت، گاهی با سهل.انگاری و گاهی با بی‌مسئولیتی یک مشکلی بوجود می‌آید به مثابه آن مثالی که می‌گویند «یک دیوانه سنگی را در چاه می‌اندازد که صد عاقل از بیرون آوردن آن عاجزند»، حالا داستان انتخابات هم همین گونه است عده ای می‌روند و از ناخلفان روزگار حمایت می‌کنند و آنها بالا می‌روند و از بالا شروع به خرابکاری می‌کنند، در حال حاضر ما دیگر دنبال این نیستیم که بعضی‌ها بگویند ما پاک دستیم و انقلابی ما برای گشایش در امورمان نیاز به چهره‌های ضد فساد داریم، یکی که بالا برود از مردم و برای مردم کار کند و این چوب لای چرخ مملکت‌ گذاران را رسوا کند، الان وقت این نیست که خط مقدم را خالی کنیم و جا برای نفوذ دشمنان بگذاریم.

اهمیت انتخابات از نگاه رهبری

رهبری مدظله‌العالی در ۲۶، خردادماه ۱۴۰۰ می‌فرمایند: من چند نکته درباره‌ اهمّیّت حضور مردم عرض بکنم؛ لکن قبل از اینکه این نکات را بگویم، مایلم به این آیه‌ی شریفه‌ای که در سوره‌ مبارکه برائت است -آیه‌ی ۱۲۰- اشاره کنم، که جزئی از این آیه و تکّه‌ای از این آیه، این قسمتی است که میخوانم: وَلایَطَئونَ مَوطِئًا یَغیظُ الکُفّارَ وَ لا یَنالونَ مِن عَدُوٍّ نَیلًا اِلّا کُتِبَ لَهُم بِهٖ عَمَلٌ صٰلِح؛ مضمون این دو فقره‌ای که از این آیه خواندم، به طور خلاصه این است که هر عملی و اقدامی از شما که دشمن از آن ناخشنود باشد، در پیشگاه پروردگار یک عمل صالح است.

ایشان همچنین می‌فرمایند «می‌بینید که دشمنان دین، دشمنان اسلام، دشمنان ایران با انتخابات شما بشدّت مخالفند، بنابراین اقدام به انتخابات یک عمل صالح است. همه‌ کسانی که دنبال عمل صالحند -اِلَّا الَّذینَ ءامَنوا وَ عَمِلُوا الصّالِحٰت- (۲) میخواهند عمل صالح انجام بدهند، بدانند حضور در انتخابات یک عمل صالح از طرف اینها است، همچنین در سال ۹۸ نیز در این باره می‌فرمایند: انتخابات در کشور ما انتخابات سالمی است؛ من تعجّب می‌کنم از بعضی‌ها که خودشان به وسیله‌ انتخابات به یک جایی رسیده‌اند، همینها انتخابات را زیر سؤال می‌برند؛ چطور آن وقتی که انتخابات به نفع شما است، صحیح و متقن است، امّا آنجایی که به نفع شما نیست، انتخابات می‌شود خراب؟ پس ما از دشمن که گلایه‌ای نداریم، دشمن خُب دشمنی می‌کند، شأنش این است، امّا از دوستان، از کسانی که در داخل کشور هستند -چه یک نویسنده‌ روزنامه، چه [آن] کسی که با فضای مجازی ارتباط دارد، چه آن کسی که نماینده‌ مجلس است، چه آن کسی که مسئول مهمّ دولتی است- [توقّع داریم]؛ همه بایستی مراقبت کنند. این ‌جور نباشد که ما به زبان به مردم بگوییم که در انتخابات شرکت کنید، منتها یک ‌جوری حرف بزنیم که مردم را از ورود در انتخابات دلسرد کند؛ این درست نیست، این غلط است، رهبری معظم له در بیاناتی دیگر خاطرنشان کردند انتخابات واقعاً نعمت بزرگی است. این هم از برکات نگاه روشن و عمیق امام بزرگوار ما بود. کسانی در همان زمان بودند که معتقد بودند [وقتی‌] حکومت اسلامی است، انتخابات لزومی ندارد؛ امام فرمود نه، انتخابات باید باشد و منشأ اثر باشد، مردم تصمیم بگیرند، مردم انتخاب کنند و آنچه مردم می‌خواهند بشود. نتیجه‌ این سیاست، این شد که مردم در کنار انقلاب و در وسط میدان باقی ماندند و تا امروز بحمدالله باقی مانده‌اند؛ چون خود مردمند که دارند انتخاب می‌کنند، خود مردمند که دارند تصمیم میگیرند. انتخابات نعمت بزرگی است. دشمنان ما که حاضرند برای خاطر تشفّی قلبهای سیاه و تاریکشان، شب را روز، و روز را شب جلوه بدهند، کشور را متّهم می‌کنند به دیکتاتوری و این حرف‌ها. زمان امام (رضوان‌الله‌علیه) هم می‌گفتند، اوایل انقلاب هم می‌گفتند: «دیکتاتوری نعلین». نعلین اصلاً قابل دیکتاتوری نیست! طبیعت نعلین طبیعت دیکتاتوری نیست؛ آن طبیعت چکمه است که طبیعت دیکتاتوری است. امام فرمود که ولایت فقیه جلوی دیکتاتوری را می‌گیرد؛ این فرمایش امام بود و خیلی حرف عمیق و پُرمغزی است؛ واقع قضیّه هم همین است. انتخابات از جمله‌ چیزهایی است که بحمدالله [در جمهوری اسلامی‌] هست. ما این‌همه هم انتخابات داشته‌ایم [امّا] دشمنان ما هم دریغ نکردند از اینکه بگویند اینجا دیکتاتوری است. [درحالی‌که] دیکتاتورهای منطقه رفیقهای خودشان هستند و بر سرِ خوان غارت و یغمای ملّت‌ها با هم شریکند و سهیمند، به آنها چیزی نمی‌گویند -مثل همین دولت‌هایی که مشاهده می‌کنید و می‌بینید و می‌دانید- امّا جمهوری اسلامی را متّهم می‌کنند. اگر انتخابات نبود، این دیگر تهمت نبود [بلکه] واقعیّت می‌شد؛ یعنی اگر حقیقتاً از مردم این حق گرفته میشد، حرف دشمن راست درمی‌آمد. بحمدالله این حق به مردم داده شده است، انتخابات هم هست، انتخابات هم بحمدالله آزاد است.» (http://Khamenei.ir)

دشمن جمهوری اسلامی را نمی‌خواهد

نظام مقدس جمهوری اسلامی ریشه‌ای دارد به نام مردم، مردمی که در فروردین ۵۸ با مشارکت ۹۸ و ۲ دهم درصدی به نظام اسلامی آری گفتند و از موقع تا حالا در حال جنگ برای حق خود از مستکبرین جهانی هستند، دشمن چشم دیدن این مردم را ندارد همان‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس، جوان‌ها را راهی جنگ کردند و دهه نود مدافعان حریم را راهی دفاع از حرم آل الله کردند، ما باید به دشمنان حق بدهیم که چشم دیدن مردم ما را ندارد چرا که در هیچ جای جهان پیدا نمی‌کنید که مادر در شهادت پسرش شادی کند و بگوید پسرم عاقبت بخیر شد یا هیچ جهان نیستند افرادی که در با خلوص نیت و نیت قلبی به جبهه بروند عموما در غرب سربازان را به زور به جنگ می‌برند، این معرفی مختصر شناسنامه هویتی ملت ایران است که دشمن دست رویش گذاشته و سعی در نابودی فرهنگش دارد که زهی خیال باطل، حال میخواهم بگویم که ملتی که ۵۰ سال پیش به اسلام آری گفتند امروز به نابودی کشور خود آری نمی گویند و پای صندوق‌های رأی می‌آیند و آینده کشور برایشان مهم است، مردم باید بدانند رأی آنها تأثیر مستقیم در امورات کشوری دارد.

از چهره‌های ضد فساد در انتخابات پیشرو حمایت می‌کنیم

محمدرسول جلالی رئیس بسیج رسانه استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه انتخابات یکی از مهم‌ترین رویداد‌های کشور است، گفت: در انتخابات پیش‌رو از چهره‌های ضد فساد حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: انتخابات یکی از اصلی ترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی در کشور و اصلی ترین پایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در ارتباط با اهمیت انتخابات، افزود: همان‌طور که رهبری فرمودند: راه‌حل تمام مشکلات کشور بالا بودن مشارکت در انتخابات است، وقتی که مردم ایمان داشته باشند که رأی‌شان تأثیر در حل مسائل و معضلات جامعه دارد قطعا پای صندوق‌های رأی خواهند آمد‌.

رئیس سازمان بسیج رسانه هرمزگان گفت: امروز دیگر تنها ملاک برای انتخاب افراد اصلح پاک دستی و سالم بودن نیست، در واقع کشور به علاوه آن، نیاز به چهره‌های فسادستیز برای نابودی مفسدین و رفع زمینه‌های فسادزا دارد، رسانه‌ها به سراغ چهره‌های فسادستیز بروند و از آنها حمایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف نمایندگان بعد از قانونگذاری نظارت بر عملکرد دولت و نهادها و اجرای صحیح قانون است، خاطر نشان کرد: سازمان بسیج رسانه استان هرمزگان تمام قد کنار افراد با گفتمان فسادستیزی است، لازم به ذکر است رفع زمینه‌های فسادزا در مقام پیشگیری، و مبارزه مستقیم با فاسد در مقام درمان همواره دستور صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است‌.

 

جلالی همچینن ادامه داد : وظیفه ما به عنوان قشر رسانه در جامعه معرفی شاخص‌هاست و مهم‌ترین شاخصه برای یک کاندید در انتخابات پیش‌رو فسادستیز بودن یک کاندید است تا بدینوسیله بتواند حرف مردم را به کرسی بنشاند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از