حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/02/30 | 2024/05/19

Logo

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان خبر داد:

سال سختی را برای قاچاقچیان رقم می‌زنیم

سال سختی را برای قاچاقچیان رقم می‌زنیم

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان گفت: با حمایت‌های همه‌جانبه دستگاه‌ قضایی، سال سختی را برای قاچاقچیان رقم می‌زنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ سردار علی‌اکبر جاویدان؛ فرمانده انتظامی و سردار اسماعیلی؛ فرمانده مرزبانی و دریابانی استان هرمزگان در نشست خبری با حضور خبرنگاران حاضر در هفتمین تور رسانه‌ای قوه‌ قضاییه شرکت کردند. 

مجتبی قهرمانی؛ رئیس کل دادگستری و عارف اکبری؛ دادستان مرکز استان هرمزگان هم در این نشست حضور داشتند.

سردار اسماعیلی فرمانده مرزبانی و دریابانی استان هرمزگان طی سخنانی گفت: وضعیت استان هرمزگان یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز دریایی با کشورهای حوزه خلیج فارس و بیش از ۲ هزار کیلومتر مساحت دارد. یکی از اولویت‌های اصلی فرماندهی انتظامی کشور مبارزه با قاچاق در انواع و اقسام آن بوده است. به این دلیل طرح‌های زیادی در این خصوص داشتیم و فرماندهی انتظامی در کنار مرزبانی و دستگاه قضایی عملیات‌های فراوانی داشته است.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر ۴۰ درصد توان شناوری ما افزایش پیدا کرده و به فرموده سردار رادان امسال سال سختی برای قاچاقچیان خواهد بود. در سال گذشته بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط شد که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته بود. کشف حدود ۲۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق فقط در دریابانی بوده است.

فرمانده مرزبانی و دریابانی استان هرمزگان ادامه داد: در دخانیات بیش از ۲۴ میلیون نخ سیگار و بیش از ۲۳ هزار لوازم منزل بوده و در این میان بیش از ۹۵۰ شناور قاچاق بر توقیف شده است. امسال در ۵۰ روز اخیر بیش از ۲ میلیون لیتر سوخت کشف و ضبط شده است.

وی افزود: ما این هشدار را به قاچاقچیان می‌دهیم که مرزبانی و فرماندهی انتظامی استان با حمایت دستگاه قضایی سال سختی را برای قاچاقچیان رغم می‌زند. ما تلاش می‌کنیم با شناسایی نیروهای اصلی و سرکردگان باندهای قاچاق به بنیه مالی آن‌ها نیز ضربه سختی بزنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از