حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

افزایش ۳۵ درصدی تعداد داروخانه‌ها در هرمزگان
معاونت داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

افزایش ۳۵ درصدی تعداد داروخانه‌ها در هرمزگان

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طی سه سال اخیر ۳۵ درصد از لحاظ تعداد داروخانه‌ها افزایش‌یافته و در حال حاضر ۲۱۰ داروخانه شهری در سطح استان هرمزگان داریم.

 حامد فلاح در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» ضمن تبریک به مناسبت روز داروساز اظهار کرد: طی سه سال اخیر ۳۵ درصد از لحاظ تعداد داروخانه‌ها افزایش‌یافته و در حال حاضر ۲۱۰ داروخانه شهری در سطح استان هرمزگان داریم.

 وی بیان کرد: طی سه سال اخیر ۵۰ درصد افزایش داروخانه‌های شبانه‌روزی انجام شده است که از ۴۰ باب به ۶۰ باب داروخانه افزایش‌یافته است.

 معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: توزیع دارو بیماران خاص از جمله بیماران پیوندی و تالاسمی که در استان آمار بالایی هست را از انحصار در مرکز استان خارج و ۲۰ داروخانه در سراسر استان که هر شهرستان یک الی دو داروخانه در آن قرار گرفت.

 فلاح مطرح کرد: برای داروهای شیمی‌درمانی قبلاً یک باب داروخانه در مرکز استان بود که به چهار باب داروخانه افزایش‌یافته است و از این سه باب داروخانه که افزایش‌یافته در یکی از آنها فهرست کامل داروهای شیمی‌درمانی توزیع می‌شود و دو داروخانه دیگر به طور کمک‌کننده اقلام داروهای نیاز شیمی‌درمانی در مرکز استان توزیع می‌کند.

 وی با اشاره به راه‌اندازی داروخانه در مناطقی که قبلاً داروخانه وجود نداشته است، گفت: در بشاگرد، بندر چارک و رویدر داروخانه راه‌اندازی شد و شهرستان بستک که داروخانه شبانه‌روزی نداشته است امکان راه‌اندازی برای آن فراهم شد.

 معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: داروهای خاص مانند داروهای پیش فعالی که در گذشته تنها در مرکز استان توزیع می‌شد در حال حاضر امکان توزیع آن در شهرستان‌ها نیز فراهم شده است.

 فلاح خاطرنشان کرد: شهروندان هر گونه کمبود اقلام دارویی را می‌توانند با شماره ۱۹۰ در ساعت اداری اطلاع دهند و در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل به شماره ۰۹۹۲۴۰۳۰۱۹۰ تماس برقرار کنند و اطلاع دهند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از