حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره)هرمزگان:

۴۳واحد نیروگاه خورشیدی خانگی هرمز افتتاح شد

۴۳واحد نیروگاه خورشیدی خانگی هرمز افتتاح شد

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان گفت: ۴۳ نیروگاه خورشیدی خانگی ۵ کیلوواتی ویژه مددجویان کمیته امداد در جزیره هرمز افتتاح و بهره‌برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ آئین افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی به مناسبت هفته دولت در جزیره هرمز با حضور فرماندار شهرستان بندرعباس، قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان و سایر مسئولان در شهرک ولایت این جزیره برگزار گردید.

حسن زامیران، قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان در این آئین گفت: رویکرد کمیته امداد از راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی خانگی، توانمندسازی، خوداتکایی و کسب درآمد پایدار برای خانواده‌های نیازمند تحت حمایت این نهاد است که در همین راستا به مناسبت هفته دولت، تعداد ۴۳ واحد نیروگاه خورشیدی خانگی پنج کیلوواتی ویژه مددجویان این نهاد در جزیره هرمز افتتاح و بهره‌برداری رسید.

زامیران افزود: هزینه احداث این تعداد نیروگاه خورشیدی بالغ بر پنج میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان شده است که از اعتبارات کمیته امداد و تسهیلات قرض‌الحسنه بانک ملی جزیره هرمز به مددجویان تأمین گردیده است.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان با اجرای چنین طرح‌هایی، خانواده‌های تحت حمایت می‌توانند از درآمد پایدار برخوردار شوند، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۳۷۲ واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی برای خانواده‌های نیازمند در سراسر استان هرمزگان احداث و راه‌اندازی نموده است.

محمد مرودی، فرماندار شهرستان بندرعباس نیز در آیین گفت: راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی موجب توانمندسازی اقتصادی و کمک به معیشت خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و هم کمک به افزایش میزان بهره‌وری از انرژی پاک و تجدیدپذیر در کشور خواهد شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از