حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

سفری به دنیای حیوانات آفریقایی؛

اولین باغ‌وحش مصنوعی ساوانا در بندرعباس افتتاح شد

اولین باغ‌وحش مصنوعی ساوانا در بندرعباس افتتاح شد

به مناسبت روز ملی کودک، آئین افتتاح اولین باغ وحش مصنوعی حیوانات آفریقایی «ساوانا» با حضور مسئولان و استقبال پرشور مردم انجام شد.

به  گزارش شبکه اطلاع‌رسانی هرمز، با حضور احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، درویشی مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان، اعضای شورای اسلامی شهر، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس، معاونان شهردار، امید آرمات مدیر منطقه سه شهرداری و دیگر مدیران شهرداری و استقبال پر شور شهروندان بندرعباس، آئین افتتاح اولین باغ‌وحش مصنوعی شهر بندرعباس در بوستان شهید دباغیان و مجاورت پارک گل‌ها عصر دوشنبه برگزار شد.

 

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این مراسم اظهار کرد: اولین پارک موضوعی و باغ‌وحش مصنوعی شهر بندرعباس به مساحت یک هکتار شامل مجسمه ۶۴ گونه از حیوانات مناطق گرمسیری آفریقا (ساوانا) در بوستان شهید دباغیان و مجاورت پارک گل‌ها باهدف آموزشی و تفریحی و گردشگری و با حمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر احداث و بهره‌برداری شد که مدت‌زمان اجرای آن هشت ماه بوده است.

 

شهردار بندرعباس در ادامه سخنان خود فلسفه ایجاد این پارک را، «نه» به باغ‌وحش طبیعی ذکر کرد و افزود: نگهداری حیات‌وحش در قفس کار اخلاقی و پسندیده‌ای نبوده و مخالف حقوق حیوانات است، ضمن اینکه نگهداری حیوانات در شرایط آب‌وهوایی بندرعباس ممکن است سبب تلف‌شدن و ازبین‌رفتن این‌گونه‌های ارزشمند جانوری گردد؛ لذا با رایزنی‌های انجام شده بر آن شدیم از تمثال این‌گونه‌ها در اندازه واقعی در پارک استفاده کنیم تا ضمن آشنایی همه به‌خصوص کودکان با این‌گونه‌های ارزشمند، امکان گردش و تفریح شهروندان مهیا شود.

 

نوبانی ضمن ابراز خرسندی از اینکه افتتاح پارک با استقبال و خشنودی جمع کثیری از شهروندان روبرو شده خاطرنشان کرد: شهرداری بندرعباس افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های بسیاری را تا پایان سال جاری در دستور کار قرار داده که مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری امکانات فراهم شده می‌تواند انرژی‌بخش ادامه راه باشد و اجرای این امور را میسرتر سازد.

 

وی در پایان سخنان خود از زحمات تمام مسئولین و افرادی که با تلاش شبانه‌روزی خود در ساخت چنین محیط زیبایی نقش داشتند تشکر و قدردانی نمود و برای ایشان آرزوی توفیق کرد.

 

فریده عامری عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس به نمایندگی از سایر اعضا در سخنان خود پس از خیرمقدم و خوش آمد گویی به مسئولان و شهروندان، از شهرداری بندرعباس به‌خصوص منطقه سه شهرداری برای ابتکار و خلاقیت در فراهم نمودن چنین پارک زیبایی، با ایجاد مجسمه‌هایی با ابعاد و اندازه واقعی حیوانات و نیز فراهم آمدن امکان استفاده آموزشی و تفریحی رایگان شهروندان، تشکر و قدردانی کرد.

 

وی در پایان با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم برای افتتاح اولین آب‌نمای خشک موزیکال  آزادشهر در سال گذشته افزود: شهرداری بندرعباس در نظر دارد هر هفته یک پروژه را افتتاح، بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی نماید و به‌زودی دومین آب‌نمای کف خشک موزیکال نیز برای رفاه بیشتر شهروندان احداث خواهد شد و شورای اسلامی شهر نیز حمایت‌های لازم را در این امور به کار خواهند بست چرا که هدف همه مسئولان ایجاد نشاط، شادی و سرزندگی برای خانواده‌ها و شهروندان عزیز است.

 

گفتنی است، مراسم افتتاحیه با برنامه‌های شاد و متنوع برای کودکان و بزرگسالان ساعاتی ادامه داشت و در پایان این مراسم با اهدای لوح از مدیر شهرداری منطقه سه و سایر مسئولان ذی‌ربط تشکر و قدردانی شد.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از