حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

مدیر گروه فرهنگی شیفتگان حضرت رضا(ع)خبرداد:

اعزام ۲۰۰ مربی نهج‌البلاغه در ایام اربعین به عراق

اعزام ۲۰۰ مربی نهج‌البلاغه در ایام اربعین به عراق

مدیرگروه فرهنگی تبلیغی شیفتگان حضرت رضا(ع)گفت: این گروه، برای اولین بار، ۲۰۰ مبلغ و مربی جوان نهج‌البلاغه ایام اربعین به کشور عراق اعزام می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی هرمز، حجت‌الاسلام اشکان صادق نژاد اظهار کرد: امسال مروجان نهج‌البلاغه با اجرای برنامه‌های جذاب فرهنگی با روش‌های مختلف تبلیغی به نمازجمعه، سخنرانی، پاسخگویی به شبهات و پاسخگویی به مسائل شرعی در بين كاروان‌هاي زيارتي امام حسين (علیه‌السلام) كه در راه‌هاي منتهي به كربلا است حضور و مردم را با خوشه‌ای از کلام گران‌بهای مقتدایمان حضرت علی (علیه‌السلام) و کتاب شریف نهج‌البلاغه‌اش آشنا خواهند نمود.

مجری طرح ملی در مسیر آرامش(هرهفته۱۵دقیقه بانهج البلاغه) خاطرنشان کرد: اربعین مضاف بر اینکه تجلی حماسه و عشق و وفاداری است، تجلی کلام مولای متقیان علی (ع) و نهج البلاغه نیز هست، زیراکه در سرتا سر این کتاب نورانی وحکمت آمیز،تمامی آزادگان جهان، دعوت به یاری مظلوم و قیام در برابر ظالمان و مستکبران نموده است و اصلا امام حسین (ع)، پرورش یافته مکتب نهج البلاغه است .

 وی ادامه داد:  همایش پیاده‌روی اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) یک حرکت بی‌بدیل  است و این مانور باشکوه در صدسال اخیر بی‌سابقه بوده و این جمعیت عظیم، مسیری طولانی را به عشق ارزش‌های دین مبین اسلام پیاده می‌پیمایند.

این معلم نهج‌البلاغه گفت: اربعین مانور بزرگی است در مقابل کسانی که به خیال و وهمیات خودشان، اسلام را تمام شده می‌دانند درحالی‌که آنان هرچه تلاش می‌کنند تا جلوی این حرکت‌های عظیم انسان‌ساز را بگیرند نمی‌توانند و همیشه به دربسته می‌خورند و واقعاً نمی‌دانند که اگر یک بطری عطر شکسته شود چگونه بوی عطرش، آن محیط را عطرآگین می‌کند.

وی اظهار کرد: زیارت اربعین حسینی از اولین اربعین که اهل‌بیت (ع) در بازگشت از سفر شام در سال ۶۱ هجری قمری به کربلا رسیدند و سرهای مطهر شهدا را در کنار پیکرهای مطهر آنان دفن کردند و از طرفی اولین زائر حسینی یعنی جابر بن عبدالله انصاری از صحابی پیامبر اکرم (ص) از مدینه به همراه عطیه کوفی هم به کربلا آمدند، تاکنون ادامه داشته است و خداوند در این جنبش و شوروشوق حسینی فوایدی را برای عالم اسلام قرار داده است که قابل‌شمارش نیست.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از