حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

استاندار هرمزگان تأکید کرد:

احداث شهر ساحلی خلیج‌فارس با بکارگیری بخش خصوصی

احداث شهر ساحلی خلیج‌فارس با بکارگیری بخش خصوصی

استاندار هرمزگان گفت: برای تسریع در کارهای مرتبط با شهر ساحلی خلیج فارس نیاز است از ظرفیت بخش خصوصی نهایت استفاده را برد.

به  گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، مهدی دوستی در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان با تاکید بر اینکه سکونتگاه‌های جدید ساحلی یکی از نیازهای اصلی کشور است، اظهار کرد: مهم‌ترین شهر ساحلی که باید بر روی آن تمرکز شود شهر ساحلی خلیج فارس در مجاورت بندرعباس است. 

 

استاندار هرمزگان افزود: شهر ساحلی خلیج فارس یک شهر ملی با ویژگی‌های خاص است و تاکید داریم شهری مدرن و ویژه باشد که بتواند خود را به عنوان یک شهر شاخص در سطح کشور و منطقه معرفی کند. 

 

دوستی گفت: با توجه به طرحی که برای این شهر آماده شده می‌توان این آرزوی ملی را به حقیقت تبدیل کرد و شهری مدرن تاسیس کرد. 

 

وی با تاکید بر اینکه این شهر بستر توسعه خواهد بود و تمام مدیران مرتبط باید برای اجرای این طرح همت داشته باشند تصریح کرد: برای سرعت دادن به کارها نیاز است از طریق بسته‌های سرمایه گذاری و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی از ظرفیت این بخش نهایت استفاده را برد. 

 

استاندار هرمزگان گفت: در حوزه اعتبارات مرتبط با طرح‌های پژوهشی باید بیشترین اعتبارات صرف مطالعات در خصوص زنجیره‌های ارزش و مهارت ورزی در صنایع باشد تا بتوان بر آن اساس مشکلات این حوزه را کم و به توسعه اشتغال و کارآفرینی کمک کرد. 

 

وی موازی کاری در طرح‌های پژوهشی را یک آفت برشمرد و اظهار داشت: دستگاه‌هایی که مطالعات مشترک در خصوص موضوعات یکسان دارند باید از موازی کاری خودداری کرده و از نتایج مطالعات و طرح‌های پژوهشی یکدیگر استفاده کنند تا بودجه مرتبط با طرح‌های پژوهشی به نیازهای اساسی استان در حوزه تحقیق و پژوهش تخصیص یابد. 

 

گفتنی است، در این جلسه پنج دستور کار از جمله بررسی و تصویب طرح امکان سنجی و مکان‌یابی سکونتگاه‌های جدید ساحلی، تصویب و توزیع اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری سال ۱۴۰۲، بررسی و تصویب طرح‌های پژوهشی بند(ج) تبصره ۹ قانون بودجه سال جاری، توزیع اعتبار حاصل از فروش اموال منقول و غیرمنقول دولتی و تعیین کاربری یک قطعه زمین در پارسیان مورد بررسی قرار گرفت.

 

انتهای خبر/

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از