حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

احداث پل خلیج‌ فارس نیازمند حمایت‌های بیشتر دولت

احداث پل خلیج‌ فارس نیازمند حمایت‌های بیشتر دولت

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: احداث پل خلیج فارس در انتظار حمایت‌های بیشتر دولت، تمامی دست اندرکاران و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، عادل پیغامی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اولین گام جهت توسعه در هر منطقه را تثبیت مالکیت نطقه را تثبیت مالکیت عنوان و اظهار کرد: اراضی جزیره طبق قانون، به نمایندگی از دولت باید در اختیار منطقه آزاد قشم قرار گیرد اما اراضی موسوم به «رفسنجان» کار را قفل کرده و باید با کمک رسانه‌ها این مشکل را حل کنیم.

 

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه افزود: هر اقدام مهم اقتصادی که به نفع جزیره و مردم بخواهد صورت بگیرد با مانعی به نام اسناد رفسنجان برخورد می‌کند.

 

پیغامی همچنین گفت: اخیرا شرکت ایلیا استیل با سرمایه‌گذاری قریب به ۲۰ همت برای تولید فولاد ضد زنگ زمین دریافت کرد و در درحالی که این شرکت توانایی حل مشکلات اشتغال جزیره داشت، دو نفر با داشتن سند رفسنجان مانع کار این شرکت شدند که البته ما از طریق قوه قضاییه پیگیر این موضوع هستیم.

 

وی عنوان کرد: یکی از  واقعی‌ترین اقداماتی که منطقه آزاد قشم در پنج ماهه اخیر انجام داده است، حمایت شرکت جوو چین برای تولید سلف چینی است که خوشبختانه کار را آغاز کرده‌اند و این مجموعه قادر است ضمن تولید ال‌.ان‌جی  ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری داشته باشد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به طرح جامع ارتباطی خلیج فارس اشاره و اظهار کرد: مسئله احداث پل خلیج فارس، بیش از ۱۲ سال پیش مطرح شده که شامل اتوبان کاوه، اسکله کاوه، پل، راه آهن و راه‌های مواصلاتی که به پل می‌رسد، می‌باشد.

 

وی  در ادامه با تأکید بر اینکه این پنج‌گانه توسعه جزیره قشم درگیر یک عوام‌زدگی شده و به جای اینکه کار شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس از اسکله کاوه شروع شود تمرکز به پل معطوف شد، افزود: همراهی تحریم‌ها و نظر مخالف دولت قبل جهت احداث پل خلیج‌ فارس موجب شد که این‌ پروژه هشت سال در دولت قبل متوقف شود، اما اهتمام دولت سیزدهم به احداث پل خلیج‌فارس است و منطقه آزاد قشم تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث این پل هزینه کرده است.

 

پیغامی با بیان اینکه برای احداث پل خلیج فارس طبق دستور رئیس جمهور مقرر شده که ۲ هزار میلیارد از درآمد تهاتر نفت پرداخت شود که تاکنون ۱۷ میلیارد پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه در مسئله آب شرب قشم، کماکان مشکلات متعددی موجود است و تلاش بر این است که بتوانیم بخشی از مشکلات و تنش آبی را حل کنیم، تصریح کرد: برای برطرف کردن تنش‌های آبی مشکلات متعددی وجود دارد، یکی از مشکلات آب قشم کمبود‌ آب‌شیرین‌کن است، دوم مشکل اتلاف آب است،که ۴۰ درصد آب قبل از رسیدن به دست مصرف‌کننده اتلاف می‌شود و این اتفاق به دلیل وجود تأسیسات رسوبی است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه برای حل این معضل با شرکت دانش بنیان قراردادی منعقد شده و با هوشمندسازی شبکه آب قشم از اتلاف آن جلوگیری خواهد شد، گفت: نقطه‌یابی هوشمند یکی از حرکات خوبی است که به‌وسیله این شرکت در حال انجام است با این سیستم نقطه اتلاف آب مشخص و سریعاً مشکل آن برطرف خواهد شد.

 

پیغامی تشریح کرد: مورد سوم در بحث آب مقوله مخزن است که در حال احداث آن هستیم اما مهم ترین مسئله ما در قشم الگوی مصرف است که فرهنگسازی مصرف آب در قشم بایدانجام شود.

 

وی، احداث بازار میوه و تره بار در جزیره را یکی از مطالبات جدی مردمی دانست و گفت: جایگذاری زمین به این منظور انجام شده است اما مشخص نبودن متولی کار را متوقف کرده است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از