حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان خبر داد:

اجرایی‌شدن ۱۷۰ میلیارد تومان پروژه آبرسانی در رودان

اجرایی‌شدن ۱۷۰ میلیارد تومان پروژه آبرسانی در رودان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از اجرای چند پروژه بزرگ آبرسانی به روان خبر داد و گفت: ارزش پروژه‌های آبرسانی دو سال اخیر رودان ۱۷۰ میلیارد تومان است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «هرمز»، عبدالحمید حمزه‌پور در جلسه شورای اداری رودان و در تشریح این خبر، اظهار کرد: در دو سال اخیر ۳۰ پروژه در حوزه آبرسانی با ارزش اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان در شهرستان رودان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه شهرستان رودان یکی از معدود مناطق پرآب استان هرمزگان است که در مقایسه با دیگر شهرستان‌ها سفره زیرزمینی پایدارتری دارد، افزود: این وضعیت نباید ما را به سمت عدم رعایت صرفه‌جویی سوق دهد چرا که این ظرفیت برای همیشه پایدار نخواهد بود و باید با هدف آینده نگری به آن توجه کرد.

وی در تشریح میزان مصرف آب در شهرستان رودان افزود: آبفای هرمزگان برای شهرستان رودان بیش از دو برابر سرانه استاندارد آب تولید می‌کند و این نشان می‌دهد که میزان مصرف در این شهرستان زیاد است و مشترکین باید در زمینه مصرف آب توجه ویژه داشته باشند.

حمزه‌پور، خطر فرونشست و شوری آب را جدی دانست و گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا با مصرف بهینه در بخش شرب و غیر شرب مصرف بهینه داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تصریح کرد: آب ارزان‌ترین کالایی است که هم ارزش بالا دارد و هم جایگزینی ندارد.

وی در ادامه به پروژه‌های آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در قالب جهاد آبرسانی اشاره کرد و افزود: طبق قرارداد و تفاهم‌نامه انجام شده وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) که معین این قرارگاه در هرمزگان نیروی دریایی سپاه است، باید ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در استان هرمزگان اجرا شود که تاکنون نیمی از این تعهدات به سرانجام رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان سهم رودان از این قرارداد را ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سه مجتمع خیرآباد، جغین و فاریاب در این قالب آبرسانی می‌شوند.

حمزه‌پور خاطر نشان کرد: در این راستا ۴۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع اجرا و چهار حلقه چاه عمیق تجهیز شده است.

 در ادامه این جلسه سالاری فرماندار رودان از تلاش‌های مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در اجرای پروژه‌های آبرسانی تشکر و قدردانی کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از