حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

رئیس سازمان نظام پزشکی:

آمار کاهش جمعیت ایران سیر نزولی دارد

آمار کاهش جمعیت ایران سیر نزولی دارد

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: آمار کاهش جمعیت ایران سیر نزولی دارد اما هنوز به مرحله گذر نرسیده ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛  به نقل از فارس، محمد رئیس‌زاده، در بیستمین کنگره بیماری‌های زنان، اظهار کرد: در حوزه دستاوردهای علمی زنان و زایمان در دنیا جلو هستیم.

وی افزود: آفت کار ما این است که وارد جزئیات می‌شویم و از موضوع اصلی غافل می‌مانیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه پزشکی عامل اصلی سلامت در جامعه است و تاریخ نشان داده که ما در این بخش بر تارک دنیا می درخشیم، ادامه داد: هیچ کدام از تمدن‌های جهان به اندازه ما تاريخ پزشکی ندارند.

رئیس‌زاده معتقد است: متخصصین زنان و زایمان با زنانی روبرو هستند که ضامن بقای نسل هستند. نفس طبیعت وابسته به زن است.

وی با تاکید بر اینکه با ابر بحران سالمندی روبرو هستیم، افزود: آمار کاهش جمعیت سیر نزولی داشته اما هنوز به مرحله گذار نرسیده‌ایم؛ به همین دلیل باید نگاه متولیان به بحث سلامت زنان در اولویت باشد.

رئیس زاده با تاکید بر اینکه بحث افزایش جمعیت نباید در حد شعار باقی بماند، خاطر نشان کرد: اگر نگاه مسولان به سیاست‌گذاری‌ها، درمان‌ها و بودجه‌های بخش فرزندآوری معطوف باشد آن وقت است که می توان به این نتیجه رسید که موضوع افزایش جمعیت در اولویت قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: سلامت مادر سلامت جامعه را می‌تواند در بر داشته باشد و ادامه داد:به دنیا آمدن یک فرزند می‌تواند خوشایندترین اتفاق یک خانواده باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به شاخص‌های سلامتی هر جامعه افزود:در بحث جلوگیری از فوت مادران در دوران زایمان ما به اعداد قابل قبولی رسیدیم؛ در دوره ای شاخص ما در این بخش به ۱۸ رسید اما دوباره افزایش پیدا کردیم و در حال حاضر در حدود ۲۲ تا ۲۵ هستیم.

رئیس‌زاده با اشاره به اینکه با وجود این افزایش باز هم وضعمان بد نیست، ادامه داد:همین یک شاخص می تواند سند افتخار ما در حوزه زنان و زایمان باشد چرا که دنیا در چشم انداز ۲۰۳۰ تلاش دارد تا این شاخص را به زیر ۷۰ برساند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که ما یک سوم عددی هستیم که برای چند سال آینده دنیا تلاش دارد به آن برسد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از