حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان خبر داد:

آغاز طرح بیماریابی تشدید یافته مالاریا در رودان

آغاز طرح بیماریابی تشدید یافته مالاریا در رودان

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان گفت: طرح بیماریابی تشدید یافته مالاریا در باغات و گلخانه‌های شهرستان رودان در قالب برنامه پدافند غیرعامل زیستی آغاز شد.

عباس علیمراد در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی هرمز اظهار کرد: در دو سال گذشته و به علت افزایش ورود اتباع بیگانه غیرمجاز، بیماری مالاریا که در کشور‌های پاکستان و افغانستان شیوع گسترده‌ای دارد به همراه این اتباع وارد کشور و به تبع آن شهرستان رودان شده است.


مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان عنوان کرد: رایج‌ترین روش انتقال این بیماری از طریق گزش پشه آنوفل ماده آلوده به انگل است که قطع زنجیره انتقال بیماری، پیداکردن سریع مخازن آلوده و درمان به موقع و کامل آن نقش مهمی در کنترل این بیماری دارد.


وی افزود: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به مالاریا در اتباع بیگانه شاغل در باغات شهرستان، شبکه بهداشت و درمان با هماهنگی فرمانداری و همکاری سایر دستگاه ها، طرح بیماریابی تشدید یافته مالاریا را در باغات و گلخانه‌های سطح شهرستان رودان با تشکیل ۵ گروه از کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها آغاز کرده است.


علیمراد ادامه داد: این طرح به مدت ۱۴ روز و در بخش نخست در باغات و گلخانه‌های سطح شهر رودان اجرا می‌شود و در بخش دوم نیز باغات و گلخانه‌های سایر بخش‌های شهرستان زیر پوشش طرح قرار می‌گیرند.


وی از مردم، صاحبان باغ‌ها و گلخانه‌ها خواست برای حفظ سلامت خود، خانواده و همشهریان در صورت اشتغال اتباع بیگانه در باغات، موضوع را به خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت و یا کارشناسان شبکه بهداشت و درمان برای آزمایش مالاریا و آغاز فرآیند درمان اطلاع دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از