حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام‌جمعه بندر خمیر:

آثار وقف برای همیشه ماندگار است

آثار وقف برای همیشه ماندگار است

امام جمعه شهرستان بندرخمیر با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: آثار وثف برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، رئیس داره اوقاف و امور خیریه بندر خمیر به همراه رئیس ارشاد اسلامی این شهرستان، به مناسبت هفته وقف، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعیب صالحی امام‌جمعه شهرستان خمیر دیدار کردند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالحی در این دیدار بر لزوم ترویج وقف در جامعه، گفت: آثار وقف برای همیشه ماندگار است و این مدیریت اسلام است که از ابتدا به فکر فقرا بوده است، و اگر همه حق وقف را بجا بیاورند هیچ فقیری نخواهیم داشت.

 

امام‌جمعه بندر خمیر با تأکید بر لزوم ترویج وقف در جامعه، گفت: ما باید تلاش کنیم که این فرهنگ ادامه پیدا کند.

وی ضمن تبریک میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) اظهار کرد: وقف کردن و کار نیک به‌گونه‌ای است که خود واقف هم از کارش لذت می‌برد و آثار و برکات آن در زندگی واقف ادامه دارد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی تأکید کرد: در زمان موالی متقیان حضرت علی (ع) هم به‌محض این که حضرت با مشقت چاهی را حفر می‌کردند، در میانه راه آن را وقف می‌فرمود، زیرا وقف سنت جاری و ارزشمندی است که تعادل را در جامعه برقرار می‌کند.

 

 امام‌جمعه شهرستان بندر خمیر با تأکید بر ترویج هر چه بیشتر فرهنگ وقف در جامعه، گفت: وقف یک فرهنگ غنی الهی است برای اینکه بتواند نیازهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی جامعه را مرتفع سازد و یک سرمایه‌گذاری است که برای ادامه حیات طیبه مؤمنانه واقف است.

وی تأکید کرد: احیاء وقف در انقلاب اسلامی را باید یکی از دستاوردهای مهم امام راحل که نشان از اندیشه بلندایشان بود دانست.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از