حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان:

۵۸ روستا از ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها بهره‌مند می‌شوند

۵۸ روستا از ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از وارد مدار شدن ۱۷ هزار ۵۰۰ متر مکعب ظرفیت جدید شیرین‌سازی آب در این استان خبر داد.

 به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی هرمز؛ عبدالحمید حمزه‌پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان هرمزگان به دلیل شرایط جغرافیایی و محدودیت منابع سطحی و زیرسطحی برای تأمین نیاز آبی استان، بایستی از ظرفیت منابع غیرمتعارف و در قالب شیرین‌سازی آب دریا برای تأمین نیاز آبی استان استفاده کنیم، اظهار کرد: زیرساخت این میزان ظرفیت جدید در استان هرمزگان فراهم شده است و در آئینی رسمی و در آینده‌ای نزدیک وارد مدار تولید خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب ظرفیت جدید شیرین‌سازی، در قالب احداث و توسعه ۶ سایت آب‌شیرین‌کن انجام شده است که نیاز آبی ۵۸ روستا با جمعیتی بالغ بر ۵۳ هزار و ۸۲۲ نفر تامین خواهد کرد.

به گفته وی، ارزش سرمایه‌گذاری برای وارد مدار شدن این میزان آب تولیدی، پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است که باعث پایداری آب مناطق تحت پوشش در شهرستان‌های بندرعباس، قشم، سیریک، تنب بزرگ و بستک خواهد شد.

حمزه‌پور ادامه داد: استفاده از آب‌شیرین‌کن‌ها به دلیل هم‌جواری استان با دریا به‌عنوان یک ظرفیت تأمین پایدار آب است که دولت علیرغم هزینه بالای آن و با هدف رفع مشکل کم آبی، برای خرید تضمینی آن از سرمایه‌گذاران اعتبارات لازم پیش بینی کرده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از