حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

اقتصادی؛

بسته خبری انتظامی استان هرمزگان

بسته خبری انتظامی استان هرمزگان

چند خبر کوتاه از میزان کشفیات توسط نیروی انتظامي استان هرمزگان در قالب بسته خبری منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از  خبرگزاری پليس، سردار علي اکبر جاويدان اظهار کرد: مأموران پليس آگاهي شهرستان پارسيان روز گذشته حين گشت زني دريکي از محورهاي فرعي حوزه استحفاظي به دو دستگاه کاميون تانکر مشکوک شده و جهت بررسي خودروها را متوقف ودر بازرسي از آنها ۶۴ هزار ليتر گازوئيل قاچاق کشف و در اين رابطه، رانندگان خودروها را دستگير کردند.

وي افزود: مأموران انتظامي مستقر در ايستگاه بازرسي شهيد ميرزايي شهرستان بندرعباس نيز طي عملياتي ديگر در روزگذشته حين کنترل خودروهاي عبوري ورودي استان به يک دستگاه کاميون تريلي کشنده تانکردار مشکوک شده و اين کاميون را متوقف و در بازرسي از آن ۳۳ هزار ليتر گازوئيل قاچاق فاقد مدارک قانوني و مجوز حمل کشف و ضبط کردند.

اين مقام انتظامي استان بیان داشت: طي دو عمليات جداگانه در روز گذشته در استان جمعا سه دستگاه کاميون حامل سوخت توقيف، ۹۷ هزار ليتر گازوييل قاچاق کشف و تعداد سه متهم و عامل قاچاق سوخت دستگير و با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به دستگاه قضائي معرفي شدند.

فرمانده انتظامي استان هرمزگان با تأکيد بر استمرار طرح‌هاي عملياتي مقابله با قاچاق در تمام نقاط استان، ارزش ريالي سوخت‌هاي قاچاق کشف‌شده در ۲۴ ساعت گذشته را بنا به اعلام نظر کارشناسان اقتصادي ۳۳ ميليارد ريال عنوان کرد.

لکسوس ۲۴۰ ميلياردي قاچاق در توقيف پليس هرمزگان

 وی گفت: مأموران انتظامي پاسگاه ايسين شهرستان بندرعباس با انجام کار اطلاعاتي و بهره‌گيري از شيوه‌هاي پليسي فردي که در امر خريد وفروش خودروهاي قاچاق فعاليت داشت شناسايي و موضوع را به صورت ويژه در دستور کار قرار دادند.

جاویدان افزود: مأموران روز گذشته ضمن هماهنگي با قضايي با تشکيل تيمي به محل اعزام و در بازرسي از حياط منزل اين فرد يکدستگاه خودرو لکسوس قاچاق و فاقد مدارک قانوني کشف کردند.

 فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينکه در اين رابطه يک متهم دستگير وبا تشکيل پرونده به دستگاه قضايي معرفي شد، ارزش اين خودرو قاچاق کشف‌شده را بنا به اعلام نظر کارشناسان اقتصادي ۲۴۰ ميليارد ريال عنوان کرد.

 وی، پديده قاچاق را يک تهديد اقتصادي دانسته و بیان داشت: همه دستگاههاي مسئول نيز بايد در راستاي مقابله جدي و ريشه‌اي با اين پديده شوم و با هدف جلوگيري از هدررفت سرمايه ملي و سرعت‌بخشي به چرخه اقتصادي و توليد داخلي بيش از پيش پليس را ياري رسانند.

جاسازي مواد مخدر شيشه در کلمن آب 

 جاویدان بيان داشت: مأموران انتظامي مستقر در ايست و بازرسي پاسگاه برکه سفلين شهرستان بندرلنگه شب گذشته در اجراي طرح امنيت و آرامش محله محور وکنترل و رصد محورهاي مواصلاتي سطح حوزه استحفاظي با همکاري مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان حين کنترل خودروهاي عبوري به راکب يک دستگاه موتور سيکلت مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وي افزود: راکب موتورسيکلت بدون توجه به دستور پليس و با حرکت در لاين مخالف جاده اقدام به فرار کرد که پس از تعقيب و گريز طولاني عرصه را بر خود تنگ ديده با پرتاب يک کلمن و با استفاده از عوارض طبيعي منطقه و تاريکي شب از محل متواري شد.

 اين مقام ارشد انتظامي استان با بيان اين که تلاش مأموران براي شناسايي و دستگيري متهم ادامه دارد، بیان داشت: در بازرسي از کلمن بجا مانده از متهم مقدار ۹ کيلو و پانصدگرم مواد مخدر صنعتي شيشه و ۹۵۰ گرم حشيش کشف و ضبط شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از