حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

یادداشت؛

پیشرفت پرشتاب

پیشرفت پرشتاب

پیشرفت پرشتاب در عرصه علمی و پزشکی گوشه‌ای از صدها پیشرفت ملت ایران در زیر سایه مکتب اسلام ناب محمدی و رهبری امامین انقلاب است که در حیات ۴۵ساله انقلاب اسلامی ایران به‌دست‌آمده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم سالاری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رودان در یادداشتی اختصاصی برای پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از رهیافت‌های انقلاب اسلامی عرضه تابناک اسلام ناب محمدی است.

اسلام ناب کلید واژه‌ای است که زعیم بزرگ و احیاگر اسلام حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه ابداع کرده و بدین شکل مسیر درست هدایت را به امت نشان دادند و شاخص‌های آن را جهت تمایز از نسخه انحرافی آن یعنی اسلام آمریکایی تبیین کردند.
 حضرت امام خمینی (ره) نشان دادند در این مکتب است که عرصه حیات بشر دچار انفکاک دین و سیاست نمی‌شود. امام به‌وسیله این مکتب توانستند نشان دهند که می‌توان با توانمان در جهت سعادت دین و دنیا حرکت کرد و تحولی که امام در تاریخ به وجود آورده و سرآغاز حرکت عظیم ملت شدند مبتنی بر مکتبی است که ابعاد فکری، سیاسی و اجتماعی دارد و مبانی آن در گذر زمان تغییر نمی‌کند و این مکتب بود که دوران تحقیر ملت ایران را به پایان رساند، دورانی که سران رژیم پهلوی اوامر دیکته شده قدرت‌های استعماری به‌ویژه آمریکا را اجرائی می‌کردند.
 در رژیم سابق ملت ایران تحقیر می‌شد و ملت ایران تحقیر علمی می‌شد گفته می‌شد که عرضه پیشرفت علمی و صنعتی را ندارد و شاهد مثال این نوع تحقیر سپهبد رزم‌آرا نخست‌وزیر وقت پهلوی بود که در تیرماه سال ۱۳۲۹ به این سمت رسیده بود، در برخوردی مستبدانه با اقلیت مجلس، در پاسخ به درخواست اقلیت مبنی بر ملی‌شدن صنعت نفت، برای اثبات ناتوانی ملت ایران از اداره منابع نفتی خویش فریاد زد «ملتی که لیاقت لولهنگ سازی ندارد چگونه می‌تواند صنعت نفت را اداره کند.» بسیار بود از این نوع جملات و تفکراتی که در رژیم پهلوی و ماقبل آن بود.
 ملت ایران تحقیر سیاسی می‌شد و گفته می‌شد عرضه مدیریت کشور را ندارند و در امورات اجرایی و سیاسی کشور سفیران کشورهایی همچون امریکا و انگلیس دخالت مستقیم می‌کردند تحقیر اجتماعی می‌شد و مردم ایران را به دور از توسعه، تمدن و فرهنگ و نیمه‌وحشی می‌خواندند و مستشاران امریکایی فقط برای حضور در کشوری همچون ایران مبلغی هنگفتی را به‌عنوان حق توحش دریافت می‌کردند.
 حضرت امام خمینی ره تحقیر و وابستگی و عقب‌افتادگی کشوری که تحت سلطه غرب بود را تحمل نکرد و اما مکتب امام خمینی ره با آموزه‌های اسلام ناب محمدی در کالبد انقلاب اسلامی آمد و به کشور و مردم ایران عزت و استقلال داد و زمانی که یک ملت احساس ناامیدی نکند و امیدوار به آینده باشد و هویت پیدا کند استعدادها در او شکوفا می‌شود پیشرفت می‌کند چنانچه که در طول تاریخ ۴۵ساله انقلاب اسلامی با وجود جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و انواع و اقسام جنگ‌های ترکیبی کشور عزیز ایران در زمینه‌های بی‌شماری سرآمد کشورهای منطقه بلکه جهان شده است.

حفظ تمامیت ارضی کشور - عزت ملی در جوامع بین‌المللی - عدم وابستگی به مستکبرین جهان - به استناد آمار بانک جهانی و همه مؤسسات مهم اقتصادی بین‌المللی، اقتصاد ایران با هشت رتبه ارتقا از جایگاه ۲۶ جهانی در سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) به رتبه ۱۸ در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) صعود کرده است و جزء ۲۰ قدرت اقتصادی جهان به‌حساب می‌آید - دانش پزشکی در جمهوری اسلامی ایران خصوصاً در حوزه‌هایی، چون سلول‌های بنیادین، ترمیم ضایعات نخاعی، تولید داروهای راهبردی، شبیه‌سازی حیوانات و... پیشرفت‌های چشمگیری داشته و توانسته رتبه نخست منطقه در تولیدات علمی پزشکی و رتبه ۱۷ جهانی را به خود اختصاص دهد - شتاب رشد علمی ایران بر اساس تمامی گزارش‌های مؤسسات سنجش علمی رتبه نخست جهان را دارا است، گوشه‌ای از صدها پیشرفت ملت ایران در زیر سایه مکتب اسلام ناب محمدی و رهبری امامین انقلاب است که در حیات ۴۵ساله انقلاب اسلامی ایران به‌دست‌آمده است.

یادداشت به قلم حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم سالاری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رودان

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از